• Σχόλιο του χρήστη 'Ζησίδου Μαρία' | 3 Μαΐου 2020, 15:38

    Νομίζω ότι σε αυτές τις ηλικίες το παιδί πρέπει να παίζει και όχι να ασχολείται με κάτι που σε όλη του τη ζωή θα το απασχολεί. Εδώ πάμε να φορτώσουμε τα παιδιά μας με επιπλέον βάρη από αυτά που ήδη έχουν. Υπάρχουν παιδιά που σε αυτή την ηλικία δεν αρθρώνουν ούτε μία λέξη στη μητρική τους Γλώσσα. Παιδιά που μόλις έχουν κόψει την πάνα. Γιατί υποτιμάτε τόσο πολύ το παιχνίδι; Είναι πολύ πιο απαραίτητο τόσο για την κοινωνικοποίηση όσο για τη μετέπειτα ζωή του. Με τόσα πράγματα που φορτώνουμε τα παιδιά μας αντί να καλλιεργήσουμε τη συνεργασία ενισχύουμε την ανταγωνιστικότητα ακόμα και σε αυτές τις τρυφερές ηλικίες με αποτέλεσμα στο τέλος ο καθένας να βάζει το προσωπικό του συμφέρον πάνω από το γενικό καλό που τελικά αυτό είναι που θα βοηθήσει και τον ίδιο. Το μόνο που θα καταφέρουμε είναι να δημιουργήσουμε είναι το άγχος και σε αυτή την ηλικία και τίποτα άλλο. Και να σας πω και κάτι ότι και να λέμε οι έρευνές εγώ το βλέπω τόσο στους μαθητές μου όσο και στα δικά μου παιδιά κάθε πράγμα στον καιρό του. Και είμαι αντίθετη όχι μόνο στην εισαγωγή της ξένης γλώσσας αλλά και στα υπόλοιπα αντικείμενα στο νηπιαγωγείο, όπως η γραφή. Τα παιδιά μαθαίνουν τη γραφή στο δημοτικό και όχι στο νηπιαγωγείο. Έστω κι αν γράφουν το όνομα τους δυσκολεύονται μετά όταν πρέπει να μπουν στην πραγματική χρήση της γραφής. Διαπίστωσα ότι και τα παιδιά που δεν ξέρουν καθόλου μπαίνουν πολύ γρήγορα στη διαδικασία και μάλιστα πολλές φορές ξεπερνούν τα παιδιά που ήδη ξέρουν. Ίσα ίσα την κατακτούν και καλύτερα γιατί πλέον γνωρίζουν και το λόγο που το κάνουν. Γιατί αν δεν υπάρχει λόγος δεν κάνω κάτι καταναγκαστικά. Η γλώσσα τόσο στον προφορική όσο και στη γραπτή της μορφή είναι επικοινωνία και για να επικοινωνήσω πρέπει πρώτα να έρθω σε επαφή με άλλους ανθρώπους να αποκτήσω τον προφορικό λόγο και μετά να ακολουθήσω το γραπτό όπου εκεί επικοινωνώ τις σκέψεις μου και τις καταγράφω. Αφήστε λοιπόν τα παιδιά ελεύθερα να επικοινωνήσουν μεταξύ τους, να χαρούν την παιδικότητά τους , το παιχνίδι που είναι το πιο καλό μέσο για να το κάνουν και βάλτε το κάθε αντικείμενο όταν πρέπει και όπως πρέπει. Αν δείτε χώρες του εξωτερικού όπου πραγματικά το κράτος λειτουργεί μπαίνουν στο Πανεπιστήμιο με λιγότερες γνώσεις από εμάς αλλά βγαίνουν Επιστήμονες , ο καθένας στον τομέα του. Και αυτό φαίνεται όταν πας σε μια υπηρεσία από τον τρόπο που σε αντιμετωπίζουν. Δε λέω ότι στην Ελλάδα φταίνε οι υπάλληλοι ή οποιοδήποτε δουλεύουν όπου δουλεύουν αλλά οι άνθρωποι δεν έχουν γνώσεις, γι' αυτό γίνεται αυτό που γίνεται. Και κάτι τελευταίο ένας άνθρωπος δεν μπορεί να ξέρει τα πάντα , ο καθένας στον τομέα του.