• Σχόλιο του χρήστη 'Αλέξανδρος Κολτσάκης' | 3 Μαΐου 2020, 17:19

    ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: -ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΒΑΘΜΙΔΩΝ -ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ Το Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης ΠΣΠΘ λειτουργεί σήμερα, με απευθείας διασύνδεση όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων: νηπιαγωγείο-> δημοτικό-> γυμνάσιο-> λύκειο. Η ύπαρξη όλων των βαθμίδων σε μια ενιαία κτηριακή δομή (και όχι σε διάσπαρτα σημεία της πόλης), προσφέρει τη δυνατότητα εξαγωγής συνολικών και ουσιαστικών συμπερασμάτων για τις μεθόδους Πειραματικής διδασκαλίας. Επιπλέον, η ύπαρξη εκπαιδευτικής συνέχειας, καλλιεργεί στα παιδιά το αίσθημα της ασφάλειας, γεγονός που συμβάλλει στη ανάπτυξη υγιών προσωπικοτήτων και στη δημιουργία ισχυρών δεσμών: τόσο μεταξύ των μαθητών όλων των τάξεων, όσο και μεταξύ γονέων και δασκάλων. Να σημειωθεί πως, η αξία της διασύνδεσης όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων Πειραματικών σχολείων, αναγνωρίζεται με σαφήνεια και στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου. Στο άρθρο αυτό, ανακοινώνεται η αιφνιδιαστική αλλαγή τύπου του Πειραματικού Γυμνασίου & Λυκείου ΠΣΠΘ σε Πρότυπο, καταργώντας τόσο τη σημερινή διασύνδεση με το Πειραματικό Δημοτικό όσο και τον Πειραματικό του χαρακτήρα. Το νομοσχέδιο, αντί να λύνει, δημιουργεί νέα παιδαγωγικά προβλήματα, τα οποία έχουν αναλυθεί επαρκώς σε προηγούμενες δημοσιεύσεις. Επιπλέον, ανατρέπει με σφοδρότητα τον οικογενειακό προγραμματισμό. Προφανώς πρόκειται για επιλογή πολιτικού -και όχι εκπαιδευτικού- χαρακτήρα. Ζητείται να παραμείνει - και να ενισχυθεί ουσιαστικά- ο ενιαίος χαρακτήρας του Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, και να παραμείνει η διασύνδεση μεταξύ των βαθμίδων του. Η διοίκηση του Υπουργείου, καλείται να αντιμετωπίσει το θέμα με ρεαλισμό και σεβασμό προς τους πολίτες, μακριά από ιδεοληψίες και πολιτικές αγκυλώσεις. Σας ευχαριστώ.