• Σχόλιο του χρήστη 'Λιάμπας Ευθύμιος' | 3 Μαΐου 2020, 18:23

    Καταρχήν θα ήθελα να εκφράσω τα συλλυπητήριά μου για την απώλεια του Καθηγητή Kου Σειραδάκη την οποία πληροφορήθηκα γράφοντας αυτό το κείμενο. Σχετικά με το θέμα της παρούσας διαβούλευσης και την δυνατότητα εισαγωγής των μαθητών που διακρίνονται στην Διεθνή Ολυμπιάδα Αστρονομίας-Αστροφυσικής να εισαχθούν σε Τμήματα "εφόσον το μάθημα στο οποίο έχουν διακριθεί στις Ολυμπιάδες περιλαμβάνεται είτε στα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού που έχουν επιλέξει οι υποψήφιοι στην τελευταία τάξη Λυκείου, είτε στα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού της τελευταίας τάξης κατά τον χρόνο στον οποίο οι υποψήφιοι πέτυχαν τη διάκριση" θα ήθελαν να τονίσω ότι το μάθημα της "Αστρονομίας και Αστροφυσικής" δεν διδάσκεται στο Γυμνάσιο ούτε στο Λύκειο , (και θα πρέπει να προστεθεί στο Πρόγραμμα Σπουδών έστω και σαν επιλογή) αλλά κατ’ αναλογία με τον ορισμό ότι "Η βράβευση στη Ρομποτική, η οποία αναπτύσσει στοχευμένες εφαρμογές Πληροφορικής, λογίζεται ως βράβευση στην Πληροφορική" , παραθέτω παρακάτω στοιχεί τα οποία αποδεικνύουν ότι "βράβευση στην Διεθνή Ολυμπιάδα Αστρονομίας- Αστροφυσικής λογίζεται ως βράβευση σε Διεθνή Ολυμπιάδα Φυσικής και Μαθηματικών". Η Αστρονομία και Αστροφυσική περιλαμβάνεται στα βασικά μαθήματα του Προγράμματος Σπουδών των Σχολών Φυσικής όπως μπορείτε να δείτε στο παρακάτω Link του Τμήματος Φυσικής της Σχολής Θετικών Επιστημών του ΑΠΘ. https://www.physics.auth.gr/courses Το γεγονός ότι διδάσκεται στο 5ο εξάμηνο , μετά από δύο έτη εντατικών μαθημάτων όλων των Κλάδων της Φυσικής (Μηχανική , Ηλεκτρομαγνητισμός, Θερμοδυναμική, Οπτική) και όλων των Ανώτερων Μαθηματικών (Διαφορικός και Ολοκληρωτικός Λογισμός, Διανυσματική Ανάλυση και Διανυσματικός Λογισμός), πιστοποιεί ότι η εκμάθησή της έχει σαν προαπαιτούμενο την γνώση όλων σχεδόν των Κλάδων της Φυσικής και ανώτερων μαθηματικών και αποδεικνύει ότι η διάκριση στην Ολυμπιάδα Πληροφορικής πρέπει να θεωρείται σαν διάκριση πρωτίστως σε Ολυμπιάδα Φυσικής και Μαθηματικών και συνεπώς "το μάθημα στο οποίο διακρίνονται" είναι πρωτίστως η Φυσική και τα Μαθηματικά και περιλαμβάνεται στα βασικά μαθήματα Προσανατολισμού. Παρακάτω παραθέτω τα θέματα και τις λύσεις της τελευταίας Ολυμπιάδας Αστρονομίας τα οποία αποδεικνύουν ότι ο Διαγωνισμός αποτελεί εκτός των γνώσεων Αστρονομίας και πεδίο εφαρμογής προχωρημένων γνώσεων Φυσικής και Μαθηματικών . http://www.ioaastrophysics.org/wp-content/uploads/2019/09/TH-solution-2019.pdf http://www.ioaastrophysics.org/wp-content/uploads/2019/09/DA-solution-2019.pdf Σε ενίσχυση των παραπάνω , παραθέτω έγγραφα του Υπουργείου Παιδείας τα οποία αποδεικνύουν το κύρος του εν λόγω διαγωνισμού καθώς η όλη διαδικασία διοργάνωσης του Εγχώριου Διαγωνισμού και της σύστασης της Ολυμπιακής Ομάδας τελούν εν γνώσει και έχουν την έγκριση του Υπουργείου όπως αποδεικνύεται παρακάτω. http://edu-gate.minedu.gov.gr/images/Egkekrimena_programmata/Ekpaideytika_programmata/f868e2b7-b787-40d8-addb-323847540b7e.pdf http://edu-gate.minedu.gov.gr/images/Egkekrimena_programmata/Diagonismoi/%CE%95%CE%9E%CE%95_-_189096_-_2019_-_25%CE%BF%CF%82_%CE%A0%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CE%BB._%CE%9C%CE%B1%CE%B8._%CE%94%CE%B9%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82_%CE%91%CF%83%CF%84%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%AF%CE%B1%CF%82_%CE%BA%CE%B1%CE%B9_%CE%94%CE%B9%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82_2020.pdf Τέλος θεωρώ ότι το Έτος 2020 με τις περισσότερες χώρες (ανάμεσα σε αυτές και τη γείτονα Τουρκία που κατασκευάζει η ίδια Δορυφόρο https://www.tusas.com/en/product/turksat-6a ) να αυξάνουν τις Δαπάνες για την έρευνα του Διαστήματος όπως φαίνεται στο παρακάτω άρθρο : http://www.euroconsult-ec.com/25_July_2019 θα πρέπει οι μαθητές σε κάποια αν όχι σε όλες τις βαθμίδες να έχουν τη δυνατότητα να λαμβάνουν γνώσεις Αστρονομίας , Αστροφυσικής και Έρευνας του Διαστήματος έστω και κατ’ επιλογήν και μέσω της επιβράβευσης των μαθητών που ενδιαφέρονται πραγματικά και διακρίνονται στην Διεθνή Ολυμπιάδα Αστρονομίας με την εισαγωγή τους στα Ανώτερα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της Χώρας μας , να δυναμώσουμε την Χώρα μας σε αυτό τον Τομέα.