• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΛΛΗ Δ' | 3 Μαΐου 2020, 20:00

    Οι συστάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και ιδιαιτέρως με αυτές που συμπεριλαμβάνονται στα κείμενα: «Προσχολική εκπαίδευση και φροντίδα: Παροχή σε όλα τα παιδιά μας του καλύτερου δυνατού ξεκινήματος για τον κόσμο του αύριο» (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, 2011) & «Συμπεράσματα του Συμβουλίου για την προσχολική εκπαίδευση και φροντίδα: παροχή σε όλα τα παιδιά μας του καλύτερου δυνατού ξεκινήματος για τον κόσμο του αύριο» (Συμβούλιο ΕΕ,2011) καθώς και τα κριτήρια για την ποιότητα λειτουργίας των νηπιαγωγείων από την unisef (2008), η αναλογία εκπαιδευτικού/παιδιών δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το 1:15.Η αναλογία αυτή επιτρέπει στον εκπαιδευτικό να εστιάσει εξατομικευμένα στις ανάγκες των μαθητών, ενώ μειώνεται και ο χρόνος που απαιτείται στην τάξη για τη διαχείριση διασπαστικών συμπεριφορών. Συνυφασμένο με το θέμα της αναλογίας εκπαιδευτικού/παιδιών στο νηπιαγωγείο είναι και το θέμα της αναλογίας χώρου/ παιδιών. Σϋμφωνα με τους στόχους 30‐32 που περιλαμβάνονται στο European Commission Network on Child care (1996:33) ο εσωτερικός χώρος συσταίνεται να είναι τουλάχιστον 4 τ.μ. Αντίθετα στην Ελλάδα ορίζεται από το Προεδρικό Διάταγμα 71/ 1988 & για κάθε παιδί 3‐6 ετών (εξαιρουμένης της αποθήκης και των διαδρόμων). Υπουργική Απόφαση 8185/2474/1991 – Εφημερίδα της Κυβέρνησης 360,τ.A τα 2 τ.μ και σε πολλές περιπτώσεις δεν τηρούνται ούτε και αυτές οι αναλογίες.Ο Επίτροπος για τα Δικαιώματα του Παιδιού σημειώνει:«Αρκετά σχολεία στην ελληνική επικράτεια εξακολουθούν να στεγάζονται σε παλαιά κτίρια, σε προκατασκευασμένες αίθουσες («κοντέινερ») ή να διαθέτουν ανεπαρκείς προαύλιους χώρους, με αρνητικές συνέπειες στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης και την ασφάλεια των μαθητών.» (Επίτροπος για τα Δικαιώματα του Παιδιού 2012: 16) Το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να λάβει σοβαρά υπόψη και τις δύο κατηγορίες αναλογιών όπως αυτές ορίζονται στις διάφορες διεθνείς συμβάσεις και να διαρθρώσει τα κακώς κείμενα και όχι να εισηγείται την αύξηση αλλά τη μείωση των παιδιών που αναλογούν σε έναν εκπαιδευτικό.