• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΚΙΟΥΒΕΤΣΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ' | 3 Μαΐου 2020, 21:58

    ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΠΣΠΘ) ή ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΟ; Δεν θα φανταζόμουν ποτέ ότι θα αντλούσα επιχειρήματα από το γνωστικό μου πεδίο στον τομέα της Βιολογίας για να καταθέσω τις ενστάσεις μου για την επιχειρούμενη κατάργηση της διασύνδεσης των εκπαιδευτικών βαθμίδων στο Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης δια της μετατροπής του Γυμνασίου και του Λυκείου σε Πρότυπα Σχολεία. Και όμως οι αντιστοιχίες δεν μπορούν να αγνοηθούν. Πείραμα ως μέθοδος επιστημονικής έρευνας  χαρακτηρίζεται η οποιαδήποτε έμπρακτη δοκιμή ή εφαρμογή θεωρίας προς άσκηση ή μελέτη και γενικά ο έλεγχος της θεωρητικής γνώσης. Ο ερευνητής, όταν πειραματίζεται στο εργαστήριο, επιλέγει ένα τυχαίο δείγμα επί του οποίου εφαρμόζει τις εκάστοτε θεωρητικές «υποθέσεις», με σκοπό την διακρίβωσή τους και την εξαγωγή πορισμάτων έρευνας. ΑΛΛΟΊΩΣΗ ΤΟΥ ΔΕΊΓΜΑΤΟΣ ΚΑΤΆ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΊΑ ΤΟΥ ΠΕΙΡΆΜΑΤΟΣ ΟΔΗΓΕΊ ΣΕ ΑΠΟΤΥΧΊΑ ΤΟΥ, ΑΦΟΎ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΆΤΩΝ ΚΑΘΊΣΤΑΤΑΙ ΑΔΎΝΑΤΗ Η ΕΞΑΓΩΓΉ ΑΣΦΑΛΏΝ ΠΟΡΙΣΜΆΤΩΝ. Κι ας έρθουμε στα πειραματικά σχολεία, τα οποία σύμφωνα με τον ορισμό που παρατίθεται στο ίδιο το νομοσχέδιο είναι «οι σχολικές μονάδες, οι οποίες στοχεύουν στην υποστήριξη του πειραματισμού και της πιλοτικής εφαρμογής εκπαιδευτικών καινοτομιών στο εκπαιδευτικό σύστημα, σε τυχαίο δείγμα του μαθητικού πληθυσμού και μπορούν να είναι σχολεία τόσο της πρωτοβάθμιας όσο και της δευτεροβάθμιας δημόσιας εκπαίδευσης. Μάλιστα το ίδιο το νομοσχέδιο θεωρεί τη διασύνδεση μεταξύ των δύο βαθμίδων πειραματικής εκπαίδευσης ιδιαίτερα σημαντική. Το ΠΣΠΘ (μαζί με τα άλλα δύο Πειραματικά Σχολεία των Πανεπιστημίων της Αθήνας και της Πάτρας) είναι ΤΑ ΜΟΝΑΔΙΚΆ ΤΡΊΑ ΣΧΟΛΕΊΑ ΤΗΣ ΧΏΡΑΣ, που είναι διασυνδεδεμένα και παρέχουν τη δυνατότητα μελέτης της μαθησιακής και εκπαιδευτικής πορείας των μαθητών που φοιτούν σε αυτά από την έναρξη της σχολικής ζωής (ή και της προσχολικής στην περίπτωση του ΠΣΠΘ) μέχρι και την ολοκλήρωση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Δεν μπορώ παρά να μην αναρωτιέμαι σε τι ακριβώς συνίσταται η αναβάθμιση των Πειραματικών Σχολείων που ευαγγελίζεται το παρόν νομοσχέδιο όταν ταυτόχρονα καταργείται η διασύνδεση των εκπαιδευτικών βαθμίδων στα 3 αυτά σχολεία. Ποιες και πόσες ερευνητικές δράσεις, ποιες και πόσες πιλοτικές εφαρμογές, ποιες και πόσες καινοτόμες διδακτικές πρακτικές δύνανται να εφαρμοσθούν; Και μέχρι πότε; Μόνο μέχρι την Δ’ Δημοτικού, γιατί μετά θα πρέπει να αρχίσουν τα «φροντιστηριακά μαθήματα» για να προετοιμασθούν τα παιδιά για τις εξετάσεις, ώστε να μπορέσουν να παραμείνουν στο σχολείο τους, το οποίο βέβαια, δεν θα είναι πια Πειραματικό αλλά Πρότυπο και αναπόδραστα θα εξυπηρετεί άλλους στόχους. ΕΊΝΑΙ ΔΕΔΟΜΈΝΟ ΌΤΙ ΤΟ ΠΕΊΡΑΜΑ ΑΥΤΌ ΘΑ ΑΠΟΤΎΧΕΙ. Η μετατροπή του Γυμνασίου και του Λυκείου του ΠΣΠΘ σε Πρότυπα δεν θα οδηγήσει σε καμία αναβάθμιση ούτε των Πειραματικών ούτε των Πρότυπων Σχολείων, απλά θα οδηγήσει στην αποδόμηση ενός Σχολείου που για σχεδόν 100 χρόνια είναι σύμβολο για την πόλη μας! ΠΡΟΤΑΣΗ: ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΤΟΥ ΠΣΠΘ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΜΕΤΑΤΡΑΠΟΥΝ ΑΥΤΑ ΣΕ ΠΡΟΤΥΠΑ. ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ Η ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΔΥΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΒΑΘΜΙΔΩΝ ΣΤΑ ΤΡΙΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ.