• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΑΡΙΑ' | 3 Μαΐου 2020, 22:24

    Πριν τη συστηματική διδασκαλία του γραπτού λόγου, πόσο μάλλον της εκμάθησης μιας ξένης γλώσσας όπως τα Αγγλικά, προηγείται η ανάπτυξη γνώσεων, στάσεων και συμπεριφορών αναδυόμενου γραμματισμού. Σε αυτό ακριβώς έγκειται και ο ρόλος του Νηπιαγωγείου, όπου σχεδιάζονται και εφαρμόζονται αναπτυξιακά κατάλληλες δραστηριότητες, με στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων γραπτού λόγου αλλά στο πλαίσιο ανάπτυξης του προφορικού λόγου, μέσω της δημιουργίας εμπειριών γραμματισμού. Επιπλέον, με δεδομένο το μεγάλο ποσοστό δίγλωσσων μαθητών που φοιτούν στο δημόσιο Νηπιαγωγείο, προτεραιότητα της Υπουργού Παιδείας θα έπρεπε να είναι η δημιουργία των προϋποθέσεων εκείνων που θα ενθαρρύνουν τον διγραμματισμό, την ταυτόχρονη ανάπτυξη της μητρικής και της κυρίαρχης γλώσσας, με σεβασμό στην πολιτισμική ταυτότητα κάθε παιδιού που προέρχεται από ξένη χώρα. Τέλος,η διδασκαλία διακριτών γνωστικών αντικειμένων σε νήπια 4-6 ετών παραπέμπει σε ένα περισσότερο δομημένο πρόγραμμα που συνάδει με άλλες βαθμίδες της εκπαίδευσης, ενώ έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το επίσημο Αναλυτικό Πρόγραμμα που διέπει τους διδακτικούς στόχους και τη μεθοδολογία κατά τον σχεδιασμό και την υλοποίηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων στο Νηπιαγωγείο.