• Σχόλιο του χρήστη 'ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΛΑΣΗΘΙΩΤΑΚΗ' | 4 Μαΐου 2020, 00:56

    Θεωρώ άμεση ανάγκη να επαναπροσδιορίσουμε τον ρόλο του νηπ/γείου και έχουμε χρέος να σεβαστούμε διαχρονικές παιδαγωγικές αρχές που στηρίζουν το έργο του .Να αναρωτηθούμε πριν από την νέα παιδαγωγική παρέμβαση τι είδους μαθητές θέλουμε να έχουμε;μαθητές που οικοδομούν την γνώση επενεργώντας στα πράγματα και αλληλεπιδρώντας με το περιβάλλον με ευκαιρίες που αναδύονται από πλούσιο σε μαθησιακά ερεθίσματα χώρο η μαθητές που θα μοιάζουν με ένα κουτί αποθήκευσης υλικού γνώσης Αγγλικών ,υπολογιστών και ότι άλλο προκύψει.Η τόσο ευαίσθητη ηλικία των παιδιών έχει τραυματιστεί μέγιστα από την πρωτόγνωρη κατάσταση που ζούνε και θα ζήσουνε και θα περίμενε κανείς την απαραίτητη στήριξη των παιδιών με ψυχολόγους μέσα στις αίθουσες ! Τα παιδιά δεν είναι για πειράματα με νέες ιδέες και πρακτικές.Εχει προτεραιότητα να αναπτύξουν σχέση εμπιστοσύνης πρώτα με τη νηπιαγωγό πράγμα που η ανασφάλεια που τους γέμισε η νέα κατάσταση δυσκολεύει αυτό το στόχο. θα ήθελα να γνωρίζω αν οι εισηγητές για τις νέες παιδαγωγικές επιλογές είχαν πρόσφατη και ενεργή επαφή με το έμψυχο υλικό του νηπ/γείου.Πιστεύω θα διαπίστωναν όλα τα παραπάνω δια ζώσης σεβόμενοι τον ατομικό ρυθμό της ανάπτυξης των παιδιών και τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες τους .Η ενσυναίσθηση είναι βασική δεξιότητα ζωής που καλλιεργείτε στο νηπιαγωγείο και έχουμε υποχρέωση να την έχουμε πρώτα εμείς για να την μεταδώσουμε στα ευαίσθητα πλάσματα που είναι μαζί μας.Ας μπούμε για λίγο αυτή την εποχή στη θέση παιδιών και γονιών για να δούμε πίσω από τα γεγονότα! Σχολειοποίηση του νηπιαγωγείου με δομημένο έργο απαξιώνοντας τόσους παιδαγωγούς που μίλησαν για την ευελιξία του προγράμματος και την αναδυόμενη μάθηση με γνώμονα το ενδιαφέρον και το νόημα για τα ίδια τα παιδιά και όχι για μας!Μετά από 33 χρόνια υπηρεσίας ελπίζω κάθε νέα ιδέα να κινητοποιεί κάτι θετικό και ελπιδοφόρο στην ψυχή των παιδιών όπως το να γνωρίσουν την ελληνική γλώσσα τους, τις αξίες τις παραδόσεις της Ελλάδας μας και ύστερα να καταπιαστούν με την Αγγλική γλώσσα που αναγκαστικά θα την ακούν πολλά τα έτη στη μαθητική τους πορεία .Παρατηρείται το καθολικό φαινόμενο της γλωσσικής ένδειας λόγω της ενασχόλησης με την τεχνολογία και της έλλειψης ποιοτικού χρόνου ενασχόλησης των γονέων.Τα ίδια παιδιά θα καλούνται να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις ενός νέου γνωστικού θέματος και η αυτοεκτίμηση τους θα αξιολογείται αντίστοιχα. θα σας παραπέμψω στα πορίσματα των μεγάλων παιδαγωγών Vygotsky ,Piaget,Bruner,Goleman για να δώσουμε στα παιδιά κίνητρα να αναπτυχθούν νοητικά να ανακαλύψουν τη γνώση χωρίς να χάσουν τη χαρά και την ευτυχία από το πρόσωπό τους ενισχύοντας το βιωματικό τρόπο μάθησης εξοπλίζοντας με το απαραίτητο υλικό τα νηπιαγωγεία.