• Σχόλιο του χρήστη 'Αποστολόπουλος Δημήτριος' | 4 Μαΐου 2020, 01:36

    Μια αιρετική πρόταση για την τράπεζα θεμάτων. Παρότι, διαφωνώ με την Τ.Θ.Δ.Δ. σκόπιμο θα ήταν, να γίνει μια φορά στην Α΄ Λυκείου (ΓΕ.Λ & ΕΠΑ.Λ) και στην Α΄ Γυμνασίου, με όλα τα θέματα απ΄ αυτήν με επιτηρητές από άλλα σχολεία και βαθμολογητές επίσης από άλλα σχολεία. Εννοείται ότι το τελικό αποτέλεσμα δεν θα επηρεάσει την προαγωγή των μαθητών. Αλλά θα «αποτιμήσει την πρόοδο τους, βάσει αντικειμενικών κριτηρίων αξιολόγησης, καθώς και στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό εν γένει, ιδίως μέσω της εξαγωγής χρήσιμων στοιχείων επί αντικειμενικής βάσης». Όπως διατείνεται ο εισηγητής στη σχετική έκθεση. Αν ο σκοπός ήταν να χρησιμοποιηθεί για «τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό» μια φορά θα έφτανε. Άλλωστε το υπουργείο γνωρίζει ότι περίπου το 60% των μαθητών θα μείνει στην ίδια τάξη με αυτόν τον τρόπο εξέτασης. Ο πραγματικός λόγος της επαναφοράς της Τ.Θ.Δ.Δ είναι να στρέψει τους μαθητές από νωρίς στη μη τυπική εκπαίδευση (Σ.Ε.Κ. κ.λ.π) και όχι για να βελτιώσει το εκπαιδευτικό σύστημα. Με αποτέλεσμα το δημόσιο να μειώσει τις δαπάνες για μισθούς, βιβλία, μεταφορές κ.λ.π και όχι να «αποτιμήσει την πρόοδό τους, βάσει αντικειμενικών κριτηρίων αξιολόγησης» και όλα αυτά σε συνδυασμό με το άρθρο 51 και 52 που απαγορεύει την εγγραφή μαθητών άνω των 17 ετών σε Ημερήσια ΕΠΑ.Λ. του παρόντος σχεδίου νόμου. Ο σκοπός δεν είναι να εκδικηθούμε τους μαθητές μας. Εξάλλου έχουμε και εμείς (δάσκαλοι και καθηγητές) ένα μεγάλο μέρος ευθύνης για το όποιο αποτέλεσμα. Γιατί ενώ ξέρουμε εκ των προτέρων τα μαθησιακά χάλια δεν αντιδρούμε. Μήπως ξεχάσαμε τι λέγαμε στα αμφιθέατρα. Ότι «οι δάσκαλοι και οι καθηγητές αναπαράγουν το σύστημα». Η εκάστοτε κυβέρνηση δεν ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για την μόρφωση των παιδιών μας. Άλλωστε, αν μορφωθούν, θα απαιτούν αξιοπρεπή εργασία καλά αμειβόμενη, δεν θα είναι εύκολα ψήφαλάκια κ.α. Αυτή η αδιαφορία της πολιτείας (με τη δική μας συναίνεση πολλές φορές) έχει οδηγήσει τους μαθητές μας σ΄ αυτήν την ένδεια στοιχειωδών γνώσεων σε βασικά μαθήματα όπως Γλώσσα και Μαθηματικά που και τα δύο είναι βασικά εργαλεία για την κατανόηση των υπόλοιπων μαθημάτων. Καιρός είναι το Υ.ΠΑΙ.Θ., αν πραγματικά θέλει, να μορφώσει τα παιδιά μας να αφήσει κατά μέρος την Τ.Θ.Δ.Δ. και να δημιουργήσει νέα προγράμματα σπουδών (αρχής γενομένης από το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό) για να αντιμετωπίσει την ένδεια γνώσεων που έχουν πάρα πολλοί μαθητές μας. Ιδού, λοιπόν, πεδίον δόξης λαμπρόν. 4/5/2020 Αποστολόπουλος Δημήτριος