• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΚΑΡΑΚΑΣΙΔΟΥ' | 4 Μαΐου 2020, 03:12

    Από τις κατηγορίες εργαζομένων που θα ενταχθούν στο μητρώο, οι δημόσιοι λειτουργοί/υπάλληλοι είναι αυτοί που τελικά επωφελούνται από τη δημιουργία του μητρώου καθώς πλέον δεν θα είναι οι τελευταίοι στη λίστα επιλογής, αλλά θα επιλέγονται και μάλιστα με καλή σειρά αφού διαθέτουν πλήθος τυπικών προσόντων που συσσωρεύουν με τις προνομιακές συνθήκες που παρείχε και παρέχει ο δημόσιος τομέας. Οι δημόσιοι λειτουργοί/υπάλληλοι πρέπει να βρίσκονται τελευταίοι στη λίστα επιλογής ως εκπαιδευτές ΙΕΚ, ώστε να δίνεται η δυνατότητα στους ιδιώτες, που δραστηριοποιούνται στον ιδιωτικό τομέα με σοβαρό έλλειμμα εργασιακής ασφάλειας και ασφάλισης, ρευστού περιβάλλοντος εργασίας, με περιορισμένες οικονομικές απολαβές συγκριτικά με αυτές των δημοσίων υπαλλήλων, να παρέχουν τις αξιόλογες γνώσεις και δεξιότητες τους στους εκπαιδευόμενους. Πιστεύω ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι, έχοντας εξασφαλίσει τη μονιμότητα, την ασφάλεια στην εργασία και τις αξιοζήλευτες συνθήκες εργασίας (για μεγάλη μερίδα Ελλήνων του ιδιωτικού τομέα), θα πρέπει να σέβονται το δικαίωμα των «άλλων» εκπαιδευτών στην εργασία και στα πλαίσια της κοινωνικής προσφοράς τους να δέχονται στο χώρο εργασίας τους εκπαιδευτές των ΙΕΚ με τα τμήματά τους όταν τους το ζητούν και να τους ξεναγούν, να τους ενημερώνουν και να τους παρουσιάζουν τη δουλεία τους. Επιπρόσθετα με την αποδοχή των εκπαιδευομένων στις δημόσιες υπηρεσίες για μαθητεία, μπορούν να επωφελούνται αμφίδρομα με τη βοήθεια που θα τους παρέχουν οι εκπαιδευόμενοι στη δουλειά τους. Αν θεωρείτε ότι υπάρχει ανάγκη αξιοποίησης της γνώσης των δημοσίων υπαλλήλων, τότε δεν χρειάζεται να τους επαναπροσλαμβάνετε! Ο δημόσιος τομέας θα μπορούσε να συνεισφέρει με θεσμοθέτηση στην επαγγελματική κατάρτιση με το να είναι ανοιχτές οι δημόσιες υπηρεσίες και οι δημόσιοι λειτουργοί/υπάλληλοι σε επισκέψεις (π.χ. μια μέρα το μήνα) ώστε να μοιράζονται στα πλαίσια της εργασίας τους την εμπειρία τους με τους εκπαιδευόμενους. Αν θεσμοθετηθεί η προσφορά αυτή των δημοσίων λειτουργών/υπαλλήλων και των υπηρεσιών τους προς την επαγγελματική εκπαίδευση, θα αξιοποιηθεί η γνώση και η εμπειρία τους στο φυσικό τους περιβάλλον, εντός του ωραρίου εργασίας τους. Για όσους λένε ότι αυτό δεν είναι δίκαιο, θα έλεγα ότι δεν είναι δίκαιο στο δημόσιο να υπάρχουν εξασφαλισμένες θέσεις (αυτές των δημοσίων υπαλλήλων) και κάποιες άλλες θέσεις (αυτές των εκπαιδευτών αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης των ΙΕΚ) να τις παίζετε σε ένα παιχνίδι με μουσικές καρέκλες που σταματάτε τη μουσική όπου σας αρέσει (ή όπου αρέσει στις ομάδες επιρροής). Τελικά αυτό δεν είναι δίκαιο ούτε για μας, ούτε για τους εκπαιδευομένους, ούτε και για την επαγγελματική κατάρτιση, για το καλό της οποίας θα έπρεπε να νομοθετείτε.