• Οι όποιες αποφάσεις για την χρηματοδότηση των Προτύπων και πειραματικών Σχολείων θα πρέπει να ληφθούν με μακροχρόνια προοπτική και όχι με το πρίσμα των περιορισμένων δυνατοτήτων της παρούσης οικονομικής συγκυρίας. Δεδομένου ότι τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία συγκεντρώνουν μαθητές από ευρύτερες περιοχές, αλλά και λόγω του ειδικού χαρακτήρα τους, η χρηματοδότηση τους θα πρέπει να απεμπλακεί από τις σχολικές επιτροπές των φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης. Τα Πρότυπα Σχολεία, επειδή ακριβώς έχουν παίξει έναν ιδιαίτερο ρόλο στην κοινωνική ζωή της χώρας, έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα, πολλοί από τους απόφοιτους τους είναι εξέχοντα μέλη της κοινωνίας και για αρκετούς άλλους λόγους, έχουν μια ιδιαίτερη δυνατότητα να ελκύουν χρήματα από δωρεές, εκδηλώσεις και άλλους νόμιμους τρόπους χρηματοδότησης. Επιπλέον, τα Π.Σ. για να μπορέσουν να υλοποιήσουν, μέσα στο πλαίσιο της αυξημένης ανεξαρτησίας που θα πρέπει να έχουν, όλες αυτές τις δράσεις, να αναπτύξουν το ρόλο τους και να επιτύχουν τους σκοπούς τους, χρειάζονται αυξημένη χρηματοδότηση. Συνεπώς είναι απαραίτητο να έχουν δικό τους ταμείο, το οποίο θα διαχειρίζονται τα συλλογικά του όργανα διοίκησης. Το καθεστώς που υπάρχει σήμερα σύμφωνα με το οποίο τα σχολεία αυτά χρηματοδοτούνται μαζί με υπόλοιπα σχολεία, από μία ενιαία δημοτική σχολική επιτροπή, ενώ η περιουσία τους, έχει περιέλθει στου Δήμους, δημιουργεί συνθήκες που δεν ευνοούν όλα τα παραπάνω γιατί: • Όταν οι πιθανοί χορηγοί δεν έχουν τρόπο να δωρίσουν χρήματα τα οποία θα αξιοποιηθούν αποκλειστικά για τους σκοπούς συγκεκριμένου σχολείου, δεν πρόκειται να τα διαθέσουν • Οι τοπικές δημοτικές αρχές αδυνατούν ή δεν επιθυμούν να υλοποιήσουν στην πράξη (όπως γίνεται και με το σημερινό καθεστώς) προγράμματα αυξημένης χρηματοδότησης των πρότυπων σχολείων, που η σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού τους είναι υπερτοπικού χαρακτήρα. Για τους παραπάνω λόγους προτείνουμε τη δημιουργία ειδικού ταμείου που θα ανήκει στο κάθε σχολείο, το οποίο θα διαχειρίζονται τα συλλογικά όργανα διοίκησης του και θα μπορεί να αξιοποιεί τη χρηματοδότηση του σχολείου από όλες τις δυνατές πηγές αποκλειστικά για τους σκοπούς του Πρότυπου Σχολείου. Εναλλακτικά, προτείνεται η επανασύσταση Ενιαίας Σχολικής Επιτροπής Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων ανά Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, η οποία θα διαχειρίζεται για τους σκοπούς των Προτύπων και Πειραματικών σχολείων της περιοχής της: I. δωρεές, χορηγίες, κληρονομίες, κληροδοσίες και άλλες παροχές τρίτων, καθώς και επιχορηγήσεις από άλλες πηγές. Η χρηματοδότηση θα αποδίδεται μέσω της εν λόγω Σχολικής Επιτροπής άμεσα στο Πρότυπο ή Πειραματικό Σχολείο, χωρίς να συμψηφίζεται με την τακτική επιχορήγηση για την κάλυψη των αναγκών του σχολείου. II. Πόρους που προκύπτουν από την εκμετάλλευση του κτηρίου στο οποίο είναι εγκατεστημένο το Πρότυπο ή Πειραματικό σχολείο (π.χ ενοίκια καταστημάτων).