• Σχόλιο του χρήστη 'Σκίννερ Ανδρέας-Γεώργιος' | 4 Μαΐου 2020, 13:27

    Η εισαγωγή ερευνητικών εργασιών αντί γραπτών εξετάσεων για ορισμένα μαθήματα του Λυκείου είναι θετικό μέτρο, καθώς οι ερευνητικές εργασίες ενθαρρύνουν την κριτική σκέψη αντί για την αποστήθιση. Όμως, για να γίνει ουσιαστική συζήτηση για την αναβάθμιση των μαθημάτων του Λυκείου, όπως της Πληροφορικής, πρέπει να εκσυγχρονιστούν τα προγράμματα διδασκαλίας αυτών των μαθημάτων καθώς και οι δομές που προσφέρονται, όπως, για παράδειγμα, οι υπολογιστές. Συγκεκριμένα η Πληροφορική διδάσκεται στο λύκειο με την εξής μορφή: στην Α' Λυκείου αποτελεί μάθημα Επιλογής, στην Β' Λυκείου αποτελεί μονόωρο μάθημα Γενικής Παιδείας και στην Γ' Λυκείου αποτελεί μάθημα προσανατολισμού, πανελλαδικώς εξεταζόμενο. Συνεπώς, επιβάλλεται να εξορθολογιστεί η διδακτέα ύλη της πληροφορικής στην Α' και Β' Λυκείου ώστε να τεθεί σε μία λογική σειρά, χωρίς επαναλήψεις, και πιθανώς το μάθημα της Α' Λυκείου να γίνει Γενικής Παιδείας (ως εναλλακτική μπορεί να εισαχθεί ερευνητική εργασία και στα υπόλοιπα μαθήματα Επιλογής). Αντιθέτως, η Πληροφορική της Γ' Λυκείου, ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα, καλό είναι να μην περιέχει και ερευνητική εργασία, καθώς οι μαθητές δεν θα μπορούν να αποδώσουν επαρκώς ενόψει των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Επιπλέον, ως επέκταση της Πολιτικής Παιδείας, ερευνητική εργασία μπορεί να εισαχθεί και στο μάθημα Σύγχρονος Κόσμος της Β' Λυκείου.