• Σχόλιο του χρήστη 'Ελένη Δ.' | 4 Μαΐου 2020, 14:23

    Η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα συνεπάγεται την υποβάθμιση της ποιότητας της δημόσιας εκπαίδευσης. Τη στιγμή που όλες οι σύγχρονες παιδαγωγικές έρευνες προτείνουν ως ανώτατο όριο μαθητών το 15 για το νηπιαγωγείο και το 20 για το δημοτικό, είναι δυνατόν να αυξάνουμε τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα στους 26 και να θέτουμε ως κατώτατο όριο για τη λειτουργία ενός τμήματος τους 20 μαθητές; Και όλα αυτά εν μέσω πανδημίας; Η ρύθμιση αυτή είναι εξαιρετικά αντιπαιδαγωγική! Στα σχολεία μας φοιτούν πολλοί μαθητές με γλωσσικές, μαθησιακές, πολιτισμικές και κοινωνικές ιδιαιτερότητες, με ποικίλες μαθησιακές δυσκολίες, ειδικές ανάγκες και ικανότητες. Η ενασχόληση του εκπαιδευτικού με κάθε μαθητή ξεχωριστά, η οποία θα του επιτρέψει να αναπτύξει τις ικανότητές του, η εφαρμογή της διαφοροποιημένης διδασκαλίας, η υλοποίηση των διδακτικών και μαθησιακών στόχων παρεμποδίζεται από την αύξηση μαθητών ανά τμήμα. Τα παραπάνω δεδομένα σε συνδυασμό με όλες τις σύγχρονες παιδαγωγικές μελέτες και τις δυνατότητες των κτιριακών υποδομών των σχολείων της χώρας πρέπει να σας οδηγήσουν στην απόφαση να μειώσετε και όχι να αυξήσετε τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα. Είναι η πρώτη φορά στα τελευταία 30 χρόνια που κατατίθεται νομοσχέδιο που εισηγείται την αύξηση μαθητών ανά τμήμα και την ύπαρξη τουλάχιστον 20 ατόμων σε ένα τμήμα για να λειτουργήσει. Η προσθήκη αυτή θα οδηγήσει σε αναγκαστικές μετακινήσεις μαθητών , πράγμα το οποίο θα δημιουργήσει εντάσεις και κοινωνική αναταραχή στους γονείς που δε θα το αποδεχτούν, θα προκαλέσει άγχος και αρνητικά συναισθήματα στους μαθητές και θα έχει ως αποτέλεσμα την κατάργηση τμημάτων και σχολικών μονάδων κυρίως της περιφέρειας, με συνέπεια την ερήμωση των χωριών μας. Σας καλούμε να λάβετε υπόψη σας τις ενστάσεις και τις αντιρρήσεις του συνόλου του εκπαιδευτικού κόσμου και να αποσύρετε το άρθρο 49.