• Σχόλιο του χρήστη 'NK' | 15 Ιανουαρίου 2011, 19:34

    Η εισαγωγή με εξετάσεις έχει μια λογική αλλά και τα ακόλουθα μειονεκτήματα: 1) Άραγε στην πρώτη Δημοτικού θα υπάρχουν εξετάσεις για τα παιδιά του Νηπιαγωγείου; (άρα εκεί σίγουρα χρειάζεται κλήρωση). 2) Να γίνει κάτι σαν πανελλήνιες 6ης Δημοτικού (με φροντιστήρια, SOS, ειδικά εξεταστικά κέντρα, ανάγκη διασφάλισης αδιάβλητου, συναισθηματική φόρτιση κλπ). 3) Τί είδους πειραματικά σχολεία θα είναι (δηλ. να πειραματίζονται σε νέες εκπαιδευτικές μεθόδους και να βλέπουν τα αποτελέσματά τους) αν τις εφαρμόζουν μόνο στον "αφρό" των μαθητών κι όχι σε ένα μέσο δείγμα; Συνοπτικά πιστεύω ότι οι μαθητές της έκτης Δημοτικού (όλοι οι μαθητές) θα πρέπει να συμπληρώνουν ένα test, που να ελέγχει την κριτική σκέψη και τις γλωσσικές ικανότητες (άρα δεν θα χρειάζεται προετοιμασία σε συγκεκριμένη ύλη). Ανάμεσα σε αυτούς που θα επιτυγχάνουν μια βάση βαθμολογίας (π.χ. το 70%) θα γίνεται (αδιάβλητη) κλήρωση. Το test θα χρησιμεύει επίσης στο να βγαίνουν συμπεράσματα για το μαθησιακό επίπεδο των μαθητών του Δημοτικού και τις ανάγκες επικουρικών παρεμβάσεων. Αυτό λύνει και το ερώτημα του αν οι απόφοιτοι των Πειραματικών του Δημοτικού θα προχωρούν αυτοδίκαια στα Πειραματικά του Γυμνασίου (Απάντηση: θα συμμετέχουν ισότιμα στο test και στην κλήρωση).