• Σχόλιο του χρήστη 'Μιχάλης' | 15 Ιανουαρίου 2011, 20:50

    Μετά από εμπειρία και θητεία 10 ετών σε Πειραματικό, αποδείχτηκε ότι η κλήρωση έχει ένα ασύγκριτο πλεονέκτημα: προσφέρει ευκαιρίες σε κάθε μαθητή και τον βοηθά αποτελεσματικά στην εξισορρόπηση πολλών άλλων ανισοτήτων που μπορεί να αντιμετωπίζει στη ζωή του εκτός σχολείου. Γι' αυτό η εκπαίδευση δεν μπορεί να προσφέρεται από την Πολιτεία επιλεκτικά, ούτε στη λογική της συγκρότησης ταγμάτων επιλέκτων μαθητών. Το καλό δημόσιο σχολείο δεν είναι αυτό που αποκλίνει από την κοινωνία (ή αποκλείει μέρος αυτής) αλλά αυτό που την αντανακλά στο μεγαλύτερο δυνατό φάσμα της και δίνει ευκαιρίες στους πολλούς να γίνουν καλύτεροι, αμβλύνοντας, ταυτόχρονα, παθογενή στερεότυπα και κοινωνικές ανισότητες. Λύνει, άραγε, κάποιο πρόβλημα η διεύρυνση της ανισότητας μεταξύ των παιδιών μας; Δεν θα έπρεπε, αντί για εξετάσεις, να συζητούμε πώς η δημόσια εκπαίδευση στο σύνολό της θα λειτουργήσει αντισταθμιστικά και όχι αναπαραγωγικά;