• Σχόλιο του χρήστη 'Όλγα Γιανζίνα-Κασσωτάκη' | 16 Ιανουαρίου 2011, 01:26

    Διάβασα πολύ προσεκτικά τις παραπάνω απόψεις και θα ήθελα να εκφράσω την προσωπική μου άποψη σχετικά με την εισαγωγή των μαθητών στα πειραματικά σχολεία. Καταρχήν, πιστεύω ότι τόσο οι εξετάσεις όσο και η κλήρωση οδηγούν με τον τρόπο τους σ' ένα πιο δίκαιο σύστημα. Εντούτοις, φυσικά και τα δύο έχουν τα αντίστοιχα πλεονεκτήματα, αλλά και μειονεκτήματα. Η γνώμη μου συγκλίνει περισσότερο προς την κλήρωση για τους παρακάτω λόγους: 1. Οι επανειλημένες εξετάσεις κουράζουν τους μαθητές. Το βλέπω από τους μαθητές μου. Πρέπει να υπάρχει μία ισορροπία ως προς τη χρήση τους. Πιστεύω ότι οι εξετάσεις είναι απαραίτητες στη σχολική διαδικασία, κατά τη διάρκεια όμως της χρονιάς, ενώ οι εισαγωγικές εξετάσεις είναι απίστευτα ψυχοφθόρες. 2. Παράλληλα, τα παιδιά κατά τη διάρκεια της ζωής τους, αν θέλουν να πετύχουν κάποια πράγματα, θα αναγκαστούν να μπουν στη διαδικασία των εξετάσεων πολλές φορές ακόμα. Ας μην τους υποβάλλουμε σ'αυτή τη δύσκολη δοκιμασία για μία φορά ακόμη. 3. Το αίσθημα της αποτυχίας, τόσο μέσω της κλήρωσης όσο και μέσω των εξετάσεων θά είναι ανάλογο. Δεν μπορούμε να το αποφύγουμε. Κανένα σύστημα δεν είναι αδιάβλητο. Μπορούμε όμως να προσεγγίσουμε την τελειότητα, εάν θέλουμε, υιοθετώντας κάποιες πρακτικές περισσότερο αξιοκρατικές και λιγότερο ιδιοτελείς. Από μας εξαρτάται να βελτιωθεί το σύστημα, ειδικά αυτό της εκπαίδευσης. Η εξέλιξη στην παιδεία και στην υγεία είναι ο βασικός μοχλός που κινεί την κοινωνία. Και αυτό πρέπει να έχουμε σαν πρώτη προτεραιότητα.