• Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτρης Κ.' | 16 Ιανουαρίου 2011, 11:05

    Νομίζω ότι ο τρόπος εγγραφής των μαθητών εξαρτάται από την αποστολή των σχολείων που θέλουμε να φτιάξουμε: Αν θέλουμε να είναι κυρίως Πρότυπα, να επιτυγχάνουν θεαματικά αποτελέσματα και, γιατί όχι, να παράγουν ένα μέρος της ελίτ του τόπου, τότε ναι, οι μαθητές να εγγράφονται με εξετάσεις – έστω τεστ δεξιοτήτων για τα μικρά του Νηπιαγωγείου και της Α Δημοτικού. Αν πάλι θέλουμε αυτά τα σχολεία να είναι Πειραματικά, δηλαδή να πειραματίζονται με μεθόδους που αναμένουμε κατόπιν να βελτιώσουν την παρεχόμενη εκπαίδευση στο γενικό πληθυσμό, τότε οι εξετάσεις δεν είναι ο κατάλληλος τρόπος. Εκτός αν θέλουμε να καλλιεργούμε υβρίδια σε θερμοκήπια που κινδυνεύουν να μην αποδώσουν σε ανοιχτές καλλιέργειες. Ας αποκτήσουμε επιτέλους μια αξιόπιστη στατιστική αποτύπωση του μαθητικού πληθυσμού, ας διακρίνουμε αντιπροσωπευτικές κατηγορίες και ύστερα ας επιλέγουμε με κλήρωση τον απαραίτητο αριθμό από κάθε κατηγορία ώστε οι μαθητές που εγγράφονται να βρίσκονται όσο το δυνατόν εγγύτερα στον γενικό πληθυσμό. Η απλή κλήρωση δεν είναι κατάλληλη, γιατί ενδέχεται να δημιουργήσει στρεβλώσεις. Με αυτή τη λογική η επιλογή θα γίνεται στη μικρότερη δυνατή βαθμίδα, οι μαθητές θα εγγράφονται κατά προτεραιότητα στις επόμενες και όποτε χρειάζεται να συμπληρωθεί ο αριθμός, θα ισχύουν πάλι τα ίδια κριτήρια.