• Σχόλιο του χρήστη 'Μαρία Χαρίτου' | 4 Μαΐου 2020, 18:50

    Α) Σύμφωνα με την παρ. 1 του παρόντος άρθρου: "Ο χαρακτηρισμός ενός λειτουργούντος σχολείου ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. μπορεί να πραγματοποιηθεί με απόφαση του αρμόδιου οργάνου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται έπειτα από εισήγηση της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) και γνώμη του Ι.Ε.Π.." Υπάρχει εισήγηση της ΔΕΠΠΣ για την αλλαγή του χαρακτήρα του Γυμνασίου-Λυκείου του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Αθηνών (ΠΣΠΑ) και των άλλων πειραματικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης τα οποία είναι από ιδρύσεώς τους διασυνδεδεμένα με σχολεία της Πρωτοβάθμιας; Υπάρχει η γνώμη του ΙΕΠ; Δεν παρέχεται καμία αιτιολόγηση της προτεινόμενης αλλαγής του χαρακτήρα των συγκεκριμένων Πειραματικών Σχολείων σε Πρότυπα, ούτε ποια παιδαγωγική προτεραιότητα και ανάγκη την επιβάλλει. Β) Αποτελεί προσβολή και απαξίωση των μαθητών/τριών και των οικογενειών τους, που έχουν συνειδητά επιλέξει τα πειραματικά σχολεία αναλαμβάνοντας το κοινωνικό, αλλά και οικονομικό, κόστος για την υποστήριξη της φοίτησής τους σε αυτά, όταν αλλάζει ο χαρακτήρας των σχολείων αιφνίδια, παντελώς αναιτιολόγητα, χωρίς διαβούλευση και ερήμην των άμεσα ενδιαφερομένων που είναι η ενεργή σχολική κοινότητα μαθητών, γονέων και διδασκόντων. Γ) Η ενίσχυση και περαιτέρω ανάπτυξη Πρότυπων Σχολείων, εφόσον αποτελεί επιλογή του ΥΠΑΙΘ, θα πρέπει να γίνει επιπροσθέτοντας τέτοιου χαρακτήρα σχολεία και όχι μετατρέποντας, αυθαίρετα, τα υπάρχοντα Πειραματικά. Δεν μπορεί και δεν πρέπει να γίνει εις βάρος των Πειραματικών, ειδικά, δε, αυτών που αποδεδειγμένα επιτελούν άρτια το έργο τους και εκπληρώνουν στο ακέραιο τον παιδαγωγικό τους ρόλο και τον ιδρυτικό τους σκοπό. Δ) Ως προς την αναγκη διασύνδεσης της Πρωτοβάθμιας με τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στα Πειραματικά Σχολεία, η ίδια η κα Υπουργός στην αιτιολογική της έκθεση του 2015, όταν εισηγήθηκε τροπολογία για τη διασύνδεση των Μαράσλειων Δημοτικών Σχολείων με το 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών αναφέρει: "Στόχος της διασύνδεσης είναι η διασφάλιση της συνέχισης της ακαδημαϊκής πορείας των μαθητών αυτών χωρίς να διασκορπίζονται σε πολλές σχολικές μονάδες, αλλά και η δυνατότητα τόσο για το 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο όσο και για τα Πειραματικά Δημοτικά του Μαρασλείου να αναπτύξουν παράλληλες διδακτικές προσεγγίσεις σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα, επιτελώντας με τον τρόπο αυτόν καλύτερα το ρόλο τους." Είναι αυτονόητο ότι το παραπάνω σκεπτικό της κας Υπουργού δεν μπορεί να εφαρμόζεται επιλεκτικά σε ορισμένα μόνο Πειραματικά Δημοτικά και να μην έχει εφαρμογή στο ΠΣΠΑ και τα άλλα Πειραματικά Δημοτικά Σχολεία. Ειδικά όταν τα Πειραματικά των Πανεπιστημίων Αθήνας, Θεσσαλονίκης και αργότερα των Πατρών, εμπεριείχαν, εξ ιδρύσεως και καταστατικά, τη διασύνδεση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με τη Δευτεροβάθμια σε τυχαίο δείγμα μαθητών, οι οποίοι ακολουθούν 12ετή κύκλο σπουδών στα σχολεία αυτά, ακριβώς για τους λόγους που επικαλείται και η κα Υπουργός στην εισήγησή της το 2015. Ζητείται η διατήρηση του Πειραματικού χαρακτήρα του Γυμνασίου-Λυκείου του ΠΣΠΑ καθώς και η αυτονόητη (κατά το σκεπτικό και της κας Υπουργού) διασύνδεση του Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου με το Πειραματικό Γυμνάσιο-Λύκειο. Ζητείται η περαιτέρω ενίσχυση του πειραματικού χαρακτήρα των σχολείων αυτών και η αξιοποίηση και διάχυση των θετικών αποτελεσμάτων τους στο σύνολο των σχολείων της χώρας.