• Σχόλιο του χρήστη 'Γρηγόρης Τζαλαβράς' | 4 Μαΐου 2020, 20:59

    Κατ’ αρχάς δηλώνω ότι είμαι γονέας μαθήτριας της α’ δημοτικού του εξαθέσιου (6/Θ) Πειραματικού δημοτικού σχολείου Αθηνών(ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ). Σχετικά με το άρθρο 13 ζητώ: 1. Την αλλαγή των γραμμών 13 και 20 του πίνακα της παραγράφου 2 ώστε τα σχολεία “ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ  ΑΘΗΝΩΝ- ΓΥΜΝΑΣΙΟ” και “ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ (Π.Σ.Π.Α.)” να χαρακτηρίζονται πειραματικά και όχι πρότυπα. 2. Την αλλαγή της παραγράφου 5 ώστε να προστεθεί σύνδεση του: α. “ΕΞΑΘΕΣΙΟ (6/Θ) ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ  ΑΘΗΝΩΝ (ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ)” με το β. “ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ  ΑΘΗΝΩΝ- ΓΥΜΝΑΣΙΟ” με το γ. “ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ (Π.Σ.Π.Α.)” αντίστοιχα στις γραμμές 12, 13 και 20 του πίνακα της παραγράφου 2, ώστε να υπάρχει μετάβαση από την μια βαθμίδα στην άλλη χωρίς εξετάσεις και άλλους όρους, όπως άλλωστε ισχύει σήμερα. Αυτό το άρθρο του σχεδίου νόμου: 1. Δεν ευνοεί σε καμία περίπτωση την συνέχιση και την παρατήρηση των αποτελεσμάτων των μεθόδων διδασκαλίας στα δημοτικά σχολεία αλλά ούτε και στην διεύρυνση του δείγματος μαθητών. 2. Με τον ορισμό πειραματικών και πρότυπων σχολείων, όπως φαίνεται στον πίνακα της παραγράφου 2, στην Αττική δημιουργούνται 7 πειραματικά δημοτικά, 2 πειραματικά γυμνάσια και 2 πειραματικά λύκεια. Ο ανακόλουθος αριθμός πειραματικών σχολείων σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση αναιρεί την χρησιμότητα αυτών των σχολείων ή τουλάχιστον την καθιστά προβληματική και μη εκμεταλεύσιμη σχετικά με την εξαγωγή συμπερασμάτων για τις μεθόδους διδασκαλίας. 3. Ειδικά για τα “ΕΞΑΘΕΣΙΟ (6/Θ) ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ  ΑΘΗΝΩΝ (ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ)”, “ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ  ΑΘΗΝΩΝ- ΓΥΜΝΑΣΙΟ” και “ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ (Π.Σ.Π.Α.)” παραβλέπει ότι συστεγάζονται ως πειραματικά από την ίδρυση του το 1929 επί της οδού Σκουφά 43 & Λυκαβηττού στην Αθήνα, δηλαδή δυσχεραίνει και πρακτικά ζητήματα τα οποία είναι εξίσου σημαντικά και διακόπτει την συνέχεια της ακαδημαϊκής πορείας των μαθητών και διαταράσσει τον οικογενειακό προγραμματισμό. 4. Στην παράγραφο 5 όριζονται τα συνδεδεμένα σχολεία. Η διασύνδεση μερικών πειραματικών δημοτικών με γυμνάσια και λύκεια κατόπιν δημιουργεί άνιση και άδικη μεταχείριση ελλήνων πολιτών. Επισημαίνω ότι δεν παρουσιάζεται ουσιαστική και ισχυρή τεκμηρίωση και επιχειρηματολογία ούτε στο σχέδιο νόμου ούτε στην αιτιολογική έκθεση για κανένα από τα παραπάνω παρά μόνο γενικότητες και αοριστίες. Προς ενίσχυση και επιβεβαίωση του αιτήματος μου παραθέτω απόσπασμα από την τροπολογία που η Κυριά Κεραμέως, βουλευτής, είχε υποβάλλει το 2015: “Στόχος της Τροπολογίας, που έγινε δεκτή από το αρμόδιο Υπουργείο, είναι η διασφάλιση της συνέχισης της ακαδημαϊκής πορείας των μαθητών αυτών χωρίς να διασκορπίζονται σε πολλές σχολικές μονάδες, αλλά και η δυνατότητα τόσο για το 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο όσο και για τα Πειραματικά Δημοτικά του Μαρασλείου να αναπτύξουν παράλληλες διδακτικές προσεγγίσεις σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα, επιτελώντας με τον τρόπο αυτόν καλύτερα το ρόλο τους.” (δείτε σύνδεσμο 1.) Η Κυρία Κεραμέως είναι τώρα η υπουργός φέρουσα σχέδιο νόμου που περιέχει προτάσεις αντίθετες στο σκεπτικό και την λογική (κοινή και δικής) της τροπολογίας του 2015. Την τροπολογία αυτή είχαν υπογράψει βουλευτές που είναι και σήμερα βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος, εκ των οποίων και κάποιοι υπουργοί και βεβαίως είχε γίνει δεκτή και από την τότε πλειοψηφία της βουλής των Ελλήνων. Σημειώνω ότι αντιλαμβάνομαι την αλλαγή απόψεων για διάφορους λόγους όμως σε καμιά περίπτωση δεν αποδέχομαι την παραβίαση της λογικής από οποιονδήποτε και για οτιδήποτε. Η οικογένεια μου έκανε την επιλογή να λάβει μέρος στην κλήρωση η κόρη μας για την εισαγωγή της στην Α δημοτικού στο “ΕΞΑΘΕΣΙΟ (6/Θ) ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ  ΑΘΗΝΩΝ (ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ)” και έτυχε να κληρωθεί. Η απόφαση για την επιλογή αυτή ελήφθη συνυπολογίζοντας και σταθμίζοντας μεταξύ άλλων και προϋποθέσεις που το παρόν σχέδιο νόμου ακυρώνει αιφνιδίως, χωρίς επαρκή αιτιολόγηση και ενάντια σε καλές πρακτικές και κοινή λογική. Ευχαριστώ Γρηγόρης Δ. Τζαλαβράς Παραπομπές/Σύνδεσμοι 1. https://metiniki.gr/news/dekti-egine-apo-yp-paideias-kai-yperpsifistike-apo-tin-olomeleia-tis-voylis-tropologia-tis 2. https://www.uoa.gr/to_panepistimio/ypiresies_panepistimiakes_monades/peiramatiko_scholeio/