• Σχόλιο του χρήστη 'Ράνια Ααρών' | 5 Μαΐου 2020, 01:23

    Το ότι οι αρχαίοι ημών πρόγονοι ως βασικά μαθήματα θεωρούσαν την ανάγνωση, τη γραφή, την αρίθμηση, τη μουσική και τη γυμναστική θα έπρεπε να μας προβληματίσει... Αντ' αυτού οι Νεοέλληνες, που κατά τ' άλλα είναι περήφανοι για τον πολιτισμο τους, το πρωτεύον μάθημα της Μουσικής το θεωρούν δευτερεύον αφιερώνοντάς του μόνο μία ώρα σε κάθε τάξη! Θαυμάζουμε τα σκανδιναβικά εκπαιδευτικά προγράμματα που προσπαθούν να εκτυλίξουν τις ικανότητες και δεξιότητες του κάθε παιδιού κι από την άλλη το εκπαιδευτικό μας σύστημα επικεντρώνεται σε όλο και περισσότερη γνώση και πληροφόρηση άνευ ουσίας. Διδάσκοντας στα παιδιά μουσική τους μαθαίνουμε 1)να γίνουν σωστοί ακροατές (όχι μόνο μουσικών έργων αλλά και της άποψης του διπλανού τους!) 2)να χειροκροτούν την ορχήστρα ή τον ερμηνευτή, αφού τελειώσει την εκτελεσή του (συνεπώς τα εκπαιδεύουμε στον σεβασμό και στην υπομονή) 3)να έρχονται σε επαφή με τον εσωτερικό τους κόσμο και να εκδηλώνουν τα αισθήματά τους (συμβάλλουμε συνεπώς στο να βγάλουμε στην κοινωνία μας ψυχικώς υγιή άτομα) 4)να εκφράζονται καλλιτεχνικά -όχι απαραίτητα μέσω της μουσικής, αλλά και μέσω του θεάτρου, των εικαστικών, της λογοτεχνίας, του αθλητισμου (επενδύουμε λοιπόν στον πολιτισμό που είναι η βαριά βιομηχανία του τόπου μας) 5)μαθηματικά!!! Γιατί η μουσική τέχνη κι επιστήμη είναι στενά συνυφασμένη με αυτή των μαθηματικών! Ο Πυθαγόρας είναι γνωστός όχι μόνο για το θεώρημά του αλλά και για το μονόχορδο! Θα τελειώσω με τις έρευνες που πιστοποιούν ότι η ακρόαση κλασικής μουσικής (ιδιαίτερα Μότσαρτ) κι ακόμα περισσότερο η εκτέλεση κάποιου οργάνου συμβάλλει στο να γίνει ένα παιδί ακόμα πιο έξυπνο και ισορροπημένο.Για όλα αυτά τα οφέλη δεν αξίζει λοιπόν να υπάρχει ένα δίωρο εβδομαδιαίως σε κάθε τάξη και να θεσμοθετηθεί και ώρα χορωδίας στο δημοτικό (όπως άλλωστε πολύ καλώς υπάρχει στο γυμνάσιο);;;