• Τίθεται το ερώτημα αν η σημαντικότερη καινοτομία που πρέπει να εισαχθεί στο Νηπιαγωγείο είναι η διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας και κατά πόσο το σοβαρότερο πρόβλημα των νηπίων και των οικογενειών τους, είναι η επίσπευση της κατάκτησης ξένης γλώσσας, όταν τόσο οι νηπιαγωγοί όσο και εμείς οι ειδικοί, καθημερινά ερχόμαστε αντιμέτωποι με πολύ σοβαρά προβλήματα προσαρμογής, επικοινωνίας και συμπεριφοράς των παιδιών προσχολικής ηλικίας, για τα οποία θεωρούμε ότι μόνο με πρόληψη, έγκαιρη και έγκυρη παρέμβαση μπορούν να αντιμετωπιστούν. Ζητάμε: α) την προσθήκη άρθρου που να προβλέπει την εισαγωγή της Πρώιμης/Έγκαιρης Παρέμβασης στο Νηπιαγωγείο για τον έγκαιρο εντοπισμό και αντιμετώπιση προβλημάτων λόγου, επικοινωνίας, συμπεριφοράς, καθώς και μαθησιακών δυσκολιών. Η εισαγωγή της η οποία είναι αντικείμενο ειδικών, όπως λογοθεραπευτών, εργοθεραπευτών κλπ, λειτουργεί προληπτικά για την αντιμετώπιση τέτοιου είδους δυσκολιών, εφαρμόζεται σε όλα τα προηγμένα εκπαιδευτικά συστήματα και αποτελεί εκ των ων ουκ άνευ συνθήκη για την ομαλή προσαρμογή των παιδιών στη μαθησιακή διαδικασία και την απρόσκοπτη σχολική τους πορεία. Για το λόγο αυτό, θα πρέπει να επεκταθεί η παρουσία των ΕΔΕΑΥ, ώστε να είναι δυνατή και η ψυχοκοινωνική υποστήριξη των μαθητών και των οικογενειών τους, καθώς και να ενισχυθούν αυτές με τις ειδικότητες των λογοθεραπευτών, εργοθεραπευτών και φυσιοθεραπευτών. β) Παράλληλα, να προβλεφθεί η ύπαρξη σε κάθε νηπιαγωγείο ειδικού βοηθητικού προσωπικού (ΕΒΠ), υπεύθυνου για την επικούρηση της αυτοϋπηρέτησης των νηπίων, στην τουαλέτα, τη σίτιση και τις καθημερινές δραστηριότητες, τομείς που, σύμφωνα με τη διαπιστωμένη γνώμη των νηπιαγωγών, χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής και αναδύονται τα τελευταία χρόνια ως ιδιαίτερα προβληματικοί. Σύλλογος Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Αττικής