• Σχόλιο του χρήστη 'Βασίλης Βλάχος' | 18 Ιανουαρίου 2011, 17:05

    Θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό που αποφοίτησα από ένα Πρότυπο σχολείο, προερχόμενος από λαϊκή συνοικία του Πειραιά. Το 1980, οι μαθητές που φιλοδοξούσαν να μαθητεύσουν σε ένα τέτοιο σχολείο ακόμη έδιναν εξετάσεις. Αργότερα, το ξεδιάλεγμα των μαθητών ανέλαβε η κληρωτίδα. Σήμερα, έχοντας ήδη μια κόρη απόφοιτη (και νυν φοιτήτρια) κι άλλη μια να φοιτά στη Β' Λυκείου του ίδιου σχολείου, μπορώ με αρκετή δόση βεβαιότητας να πω πως το επίπεδο δεν είναι πια αυτό που ήταν πριν τριάντα χρόνια. Βλέπω το χάσμα, μεταξύ των "αριστούχων" και των λοιπών μαθητών, να μεγαλώνει χρόνο με το χρόνο κι αποτελεί πεποίθησή μου πως σε αυτό βαρύνοντα ρόλο έχει παίξει η αλλαγή στον τρόπο εισαγωγής. Το ερώτημα είναι: "Τί θέλουμε από αυτά τα σχολειά;" Αν θέλουμε προαγωγή της Αριστείας, τότε σε αυτά πρέπει να μαθητεύουν οι μαθητές που έχουν τα εχέγγυα να προσεγγίσουν την Αριστεία: εξέχουσα νοημοσύνη, επιμέλεια, στόχευση. Αυτά, λοιπόν, τα προσόντα μπορούν να διαγνωσθούν σε μαθητές χρησιμοποιώντας επιστημονικά αποδεκτούς τρόπους. Άλλωστε, δεν ανακαλύπτουμε τον τροχό, εδώ! Σε εκπαιδευτικά προηγμένα κράτη υπάρχουν ήδη θεσπισμένες διαδικασίες για την έγκαιρη διάγνωση μαθητών που μπορούν να κάνουν τη διαφορά. Κι αυτές οι διαδικασίες έχουν αποδώσει καρπούς, όπως ξεκάθαρα φαίνεται από τις επιδόσεις αυτών των κρατών στην έρευνα, την καινοτομία και την προαγωγή της Επιστήμης. Επιβραβεύστε τους αρίστους, δώστε κίνητρα σ' αυτούς που έπονται, βοηθήστε τους αδύναμους.