• Σχόλιο του χρήστη 'Βοζαΐτης Ν. Γεώργιος' | 18 Ιανουαρίου 2011, 19:09

    Αρχικά, θα ήθελα να συφωνήσω με την άποψη της συναδέλφου Κατερίνας Τρίμη ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση πρόκειται για κάποια λανθασμένη ταύτιση των δυο τύπων σχολείων Πειραματικού και Πρότυπου. Προσυπογράφω τις απόψεις της και προχωρώ στην κατάθεση των δικών μου θέσεων, οι οποίες και αφορούν στα Πειραματικά Σχολεία (αν μιλάμε γι΄αυτά). Α. ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ (ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ-ΜΑΘΗΤΕΣ-ΕΠΟΠΤΗΣ) 1. Διαρκής επιμόρφωση (αρχική και διαβίου)του εκπαιδευτικού προσωπικού σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο και άλλους εκπαιδευτικούς φορείς( π.χ. Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής). 2. Αυστηρά και διαφανή (μετρήσιμα) κριτήρια επιλογής του διδακτικού προσωπικού. Απαραίτητη η δεκαετής προϋπηρεσία σε άλλες σχολικές μονάδες, ώστε οι εκπαιδευτικοί να αποκτούν μια κατά το δυνατόν ολιστική εποπτεία και εμπειρία από το εκπαιδευτικό σύστημα, πριν κληθούν να εφαρμόσουν αλλαγές και καινοτομίες. 3. Παροχή κινήτρων για συμετοχή του διδακτικού προσωπικού των Πειραματικών Σχολείων σε επιμορφωτικές συναντήσεις, συνέδρια, ημερίδες, ανταλλαγές σχολείων και εκπαιδευτικών, και γενικότερα σε δραστηριότητες που προάγουν την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε αυτά (π.χ. κάλυψη εξόδων, βραχύβιες ή μεγαλύτερης διάρκειας εκπαιδευτικές άδειες, κ.λπ.) 4.Στελέχωση με μόνιμο προσωπικό. Όχι άσκοπες ή αναιτιολόγητες μετακινήσεις του εκπαιδευτικού προσωπικού ανά σχολικό έτος. 5. Επιλογή με θητεία διευθυντών και υποδιευθυντών από τα Κεντρικά Υπηρεσιακά Συμβούλια. 6. Υποδιευθυντές σε όλες τις σχολικές μονάδες, με διακριτά και συγκεκριμένα καθήκοντα. 7. Αύξηση του αριθμού των φοιτώντων μαθητών (3 τμήματα ανά τάξη) 8. Η εγγραφή των μαθητών να γίνεται κατόπιν κλήρωσης και όχι εξετάσεων σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες. 9.Ουσιαστικός και ενεργός ο ρόλος του Επόπτη. Συνεχής επαφή και συνεργασία με τον οικείο Σύλλογο Διδασκόντων προς την κατεύθυνση της επιστημονικής, διδακτικής και παιδαγωγικής στήριξης των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα Πειραματικά Σχολεία. 10. Ο Επόπτης να προέρχεται από την οικεία βαθμίδα εκπαίδευσης και να είναι ξεχωριστός για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Να είναι αποκλειστικής απασχόλησης ή να έχει μειωμένα διδακτικά ή διοικητικά καθήκοντα στο Πανεπιστήμιο. Β. ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ-ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 1. Αποκατάσταση/ενεργοποίηση της σχέσης των Πειραματικών Σχολείων με τα Α.Ε.Ι. - Τ.Ε.Ι., την εκπαιδευτική - παιδαγωγική έρευνα και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. 2. Δυνατότητα επιλογής διδακτικών εγχειριδίων. Αποδέσμευση από την ομοιομορφία του ενιαίου αναλυτικού προγράμματος. Εισαγωγή του πολλαπλού βιβλίου (έστω στα Πειραματικά Σχολεία). 3. Σύνταξη εσωτερικού κανονισμού λειτουργίς των σχολείων. 4. Τακτικές παιδαγωγικές συναντήσεις-συνεδριάσεις των μελών των συλλόγων Διδακόντων τόσο μεταξύ τους όσο και με τους συναδέλφους που υπηρετούν στις άλλες εκπαιδευτικές βαθμίδες. Γ. ΥΠΟΔΟΜΕΣ-ΜΕΣΑ 1.Βελτίωση όλων των υπαρχόντων υποδομών (βιβλιοθήκες, εργαστήρια, τάξη εκπαιδευτικών και όχι τμήματος). 2. Επάνδρωση όλων των Πειραματικών Σχολείων με βοηθητικό προσωπικό (επιστάτη, γραμματέα, σχολικό ψυχολόγο, κοινωνικό λειτουργό, φύλακα). ΒΟΖΑΪΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, Φιλόλογος Πειραματικού Λυκείου Πανεπιστημίου Πατρών.