• Σχόλιο του χρήστη 'Μαρία Μ.' | 5 Μαΐου 2020, 16:57

    Η Πληροφορική στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Ειλικρινά αυτή τη φορά περίμενα ότι κάτι θα άλλαζε για το μάθημα της Πληροφορικής με την κατάθεση του νέου νομοσχεδίου για την Παιδεία. Η "ενίσχυση της Πληροφορικής" ήταν και είναι το μότο του Υπουργείου τον τελευταίο καιρό, διαβάζοντας όμως το Πολυνομοσχέδιο ειλικρινά δεν μπόρεσα να δω κάπου αυτή την πολλά υποσχόμενη ενίσχυση νιώθοντας το λιγότερο προδομένη μετά από τόσες εξαγγελίες. Εκτός από το Δημοτικό σε καμιά άλλη βαθμίδα και τύπο σχολείου δεν αναφέρεται ο νέος καταμερισμός των ωρών διδασκαλίας, όλων των μαθημάτων, με αποτέλεσμα να υπάρχει μια θολή εικόνα γύρω από τις ώρες που θα διδάσκεται το κάθε μάθημα. Ειδικότερα ως προς την Πληροφορική: α) στο Δημοτικό οι ώρες διδασκαλίας παραμένουν ίδιες α) στο Γυμνάσιο η μόνη "αναβάθμιση" είναι η μεταφορά του μαθήματος στην Ομάδα Β β) στο Λύκειο η ουσιαστική αλλαγή στην Α΄τάξη είναι η μετατροπή όλων των μαθημάτων σε υποχρεωτικά χωρίς όμως να διευκρινίζεται ποιο από τα μαθήματα Επιλογής θα συνεχίσει να διδάσκεται και η μείωση του (7) επταώρου στα μαθήματα Προσανατολισμού της Γ' τάξης. Τελικά που είναι η ενίσχυση; Εγώ δεν έχω καταλάβει κάτι σωστά; Δεν μπορεί το 2020 η Πληροφορική να παραμένει μονόωρο μάθημα... Δεν μπορεί να καλυφθεί αλλά και ούτε να εμπεδωθεί η ύλη της εκάστοτε τάξης. Το μάθημα είναι ή θα έπρεπε να είναι καθαρά εργαστηριακό και επομένως να υπάρχει ο απαραίτητος χρόνος για αντίστοιχη εξάσκηση των μαθητών. Ως προς το πανελλαδικώς εξεταζόμενο ήταν η 1η χρονιά που προλάβαμε να το διδάξουμε τόσο καλά (με πληθώρα ασκήσεων και ανάλογη εξάσκηση στο εργαστήριο) και τώρα θέλουν να το αλλάξουν και αυτό. Προτείνω λοιπόν: 1) Δίωρο μάθημα από την Γ' Δημοτικού μέχρι και την Β Λυκείου. 2) Απόκτηση Κρατικού Πιστοποιητικού στα πλαίσια του ημερήσιου προγράμματος στο Γυμνάσιο. 3) Διατήρηση του (7) επταώρου στη Γ΄Λυκείου με παράλληλη διδασκαλία και στον Προσανατολισμό Θετικών Σπουδών και Υγείας. 4) Εκσυγχρονισμό των σχολικών Εργαστηρίων. 5) Επανίδρυση και στελέχωση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ (η παρεχόμενη βοήθεια προς τα σχολεία ήταν τεράστια με παράλληλη εξοικονόμηση χρημάτων για το κράτος αφού έλυναν πολλά τεχνικά προβλήματα των εργαστηρίων χωρίς να απαιτείται η συνδρομή ιδιωτών - με λίγα λόγια υπηρεσία value for money για όλους μας!)