• Σχόλιο του χρήστη 'Μακρή Τερψιθέα' | 5 Μαΐου 2020, 17:23

    Οράτιος, Οβίδιος, Κικέρωνας, Βεργίλιος, Κάτουλλος, Μαρτιάλης, corpus Priapeorum, Τίβουλος, Προπέρτιος...Ποιος να το φανταζόταν ότι κείμενα και ποιήματα που άφησαν εποχή, αποτύπωσαν συναισθήματα, δολιοφθορές, πολιτικές πρακτικές, με τρόπο άλλοτε ρεαλιστικό και άλλοτε παιγνιώδη, θα παραγκονίζονταν για χάρη της κοινωνιολογίας. Και διερωτώμαι, τα γραπτά μνημεία δεν βρίθουν κοινωνιολογικού περιεχομένου και ενδιαφέροντος; Πόσο πιο ενδιαφέρον είναι για έναν μαθητή να μελετά συμπεριφορές και στάσεις μέσα από τη γλώσσα, και όχι μέσα από  τη μεταγλώσσα; η ανωτερότητα των λατινικών έγκειται στο ότι, όχι απλά περικλείουν την κοινωνιολογία, αλλά εμπεριέχουν και φιλοσοφία, ιστορία, μυθολογία, πολιτική και πάει λέγοντας. Τα δε γλωσσικά οφέλη είναι αυτονόητα. Τάσσομαι υπέρ της επανένταξης των λατινικών (ει δυνατόν της ανανεωμένης ύλης) στις πανελλαδικές εξετάσεις.