• Σχόλιο του χρήστη 'Πόπη Πηγιάκη, καθηγήτρια Παιδαγωγικής Πανεπιστημίου Κρήτης' | 19 Ιανουαρίου 2011, 22:57

    Αν ήμουν σίγουρη ότι για τα Πρότυπα - Πειραματικά σχολεία θα μπορούσαν πράγματι να εξευρεθούν οι πολλοί κατάλληλοι εκπαιδευτικοί που χρειάζονται για τη στελέχωσή τους, θα έλεγα ότι οι εκπαιδευτικοί αυτοί θα μπορούσαν να αποδείξουν με τη ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ παιδαγωγική πρακτική τους ότι οι πραγματικοί ΔΑΣΚΑΛΟΙ παράγουν θαυμαστά αποτελέσματα με ΟΛΟΥΣ τους μαθητές, όχι μόνο με τους επιλεγμένους. Έπειδή όμως στο ελληνικό σχολείο δεν έχει δημιουργηθεί κουλτούρα αποτελεσματικών πρακτικών σε θεμελιώδη θέματα, όπως α) διάγνωση των εκπαιδευτικών αναγκών ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΜΑΘΗΤΗ, β)εξατομικευμένη διδασκαλία σε σχέση με τις ανάγκες αυτές, γ)μεταβατικές παιδαγωγικές διαδικασίες για τους μειονεκτούντες πολιτισμικά -γνωστικά μαθητές, δ)συμβουλευτική σχέση του εκπαιδευτικού με τους μαθητές, ε) δυνατότητα της σχολικής μονάδας να αυτορρυθμίζει από διοικητική και οικονομική άποψη και να επιλύει προβλήματα μαθησιακών και συμπεριφορικών δυσκολιών των μαθητών, για τους λόγους αυτούς θεωρώ ότι σε ΑΡΧΙΚΗ ΦΑΣΗ, προκειμένου να δημιουργηθεί μια τέτοια παιδαγωγική γνώση και κουλτούρα, πρέπει να διευκολυνθούν στο δύσκολο έργο τους οι εκπαιδευτικοί των πρότυπων-πειραματικών σχολείων, οπότε μια προσεγμένη επιλογή των μαθητών με εξετάσεις είναι απαραίτητη. Θεωρώ όμως εξίσου αναγκαίο η επιλογή αυτή να μην είναι μονοδιάστατη, αλλά με διαφορετικού επιπέδου εξετάσεις να γίνει επίσης δυνατή η εισαγωγή μαθητών με ειδικές ανάγκες και με πολιτισμικές ιδιαιτερότητες.