• Σχόλιο του χρήστη 'Γλυκερία' | 5 Μαΐου 2020, 18:25

    Αξιότιμη κυρία υπουργέ, φέτος για πρώτη φορά δίδαξα κοινωνιολογία σε φροντιστήριο μέσης εκπαίδευσης. Μετά από 20 χρόνια που είμαι πτυχιούχος κοινωνικών επιστημών κατάφερα επιτέλους να διδάξω την επιστήμη μου. Είχα την χαρά να δω στα μάτια των μαθητών μου εκείνη την λάμψη που αισθάνεται κάποιος όταν ξεδιαλύνεται μπροστά του η κοινωνική πραγματικότητα. Πολλές φορές θυμήθηκα τον εαυτό μου νεαρή φοιτήτρια. Τότε που βρέθηκα στο Πάντειο χωρίς να έχει προηγηθεί ούτε μια ώρα κοινωνιολογίας στο λύκειο. Βλέπετε, στις ώρες των "δευτερευόντων" μαθήματων συνήθως συμπληρώνονται κενά στα μαθήματα των πανελληνίων. Στην προκειμένη, στην ώρα της κοινωνιολογίας κάναμε πολιτική οικονομία (Δ' δέσμη). Τον πρώτο καιρό στο πανεπιστήμιο ήμουν μετέωρη. Δεν καταλάβαινα τι σπούδαζα. Ήταν δύσκολη η αρχή γιατί δεν διδάχτηκα και δεν εξετάστηκα σε μάθημα συναφές με τις κοινωνικές επιστήμες ενώ βρέθηκα να τις σπουδάζω. Βέβαια, στην πορεία λάτρεψα τις κοινωνικές επιστήμες γιατί με βοήθησαν να ανοίξω τον ορίζοντα μου,να δω τη μεγάλη εικόνα. Δεν θα μου ταίριαζε να σπουδάσω τίποτε άλλο. Βγαίνοντας όμως από το πανεπιστήμιο με περίμενε μια μακρά ανεργία και ενίοτε ετεροαπασχοληση γιατί κοινωνικός επιστήμων και ελληνική κοινωνία μάλλον δεν ταιριάζουν. Είναι άκρως αντιφατικό. Εμείς που μελετάμε την κοινωνία να μην έχουμε εργασιακή ύπαρξη σε αυτήν. Εμείς που μπορούμε να δώσουμε λύσεις σε κοινωνικά προβλήματα να είμαστε εργασιακά περιθωριοποιημένοι. Μετά από τόσα χρόνια επανήλθε το μάθημα στις πανελλήνιες εξετάσεις και θέλετε να το αποσύρετε χωρίς καν να έχει αξιολογηθεί. Είναι άδικο, κυρία υπουργέ, τόσο για εμάς τους κοινωνιολόγους όσο και για τους υποψηφίους και μελλοντικούς φοιτητές κοινωνικών επιστημών. Κάθε μάθημα πρέπει να έχει την θέση που του αξίζει μέσα στο σχολικό πρόγραμμα διδασκαλίας. Ευελπιστώ να δώσετε μια ορθολογική λύση έστω και στο πλαίσιο της κοινής συνύπαρξης των υπόψη δύο μαθημάτων, ακόμη και με την μορφή της εξέτασης ως ειδικών μαθημάτων στις πανελλήνιες.