• Σχόλιο του χρήστη 'ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΔΙΩΓΟΣ' | 5 Μαΐου 2020, 18:41

    Η προηγούμενη εμπειρία από την Τράπεζα Θεμάτων ανέδειξε εν συντομία τα εξής θετικά και αρνητικά: Σαφώς αύξησε το βαθμό συμμετοχής των μαθητών/τριών. Αυτό όμως έγινε για τους λάθος λόγους. Η προσήλωση στο μάθημα ήταν μηχανιστική, καθώς προήλθε όχι από ειλικρινή αγάπη για γνώση και μόρφωση, αλλά από το φόβο της αρνητικής βαθμολόγησης, που μπορεί να επηρέαζε την μετέπειτα εισαγωγή τους στο πανεπιστήμιο. Έτσι όλο το Λύκειο μεταβλήθηκε σε ένα τεράστιο εξετασιοκεντρικό σύστημα, αυξήθηκε το άγχος όλων, ενισχύθηκε η "παπαγαλία" και το ίδιο το μάθημα έχασε την ελευθερία του, αφού προσανατολίστηκε σε εξετασιοκεντρικούς στόχους. Από την άλλη οι εκπαιδευτικοί, κάτω από το άγχος του "να βγει η ύλη", χάσαμε την ελευθερία που είχαμε να κινηθούμε πιο ελεύθερα στην ανάθεση εργασιών, ομαδικών project και καινοτόμων παιδαγωγικών πρωτοβουλιών. Αν, επομένως, το Υπουργείο, για κάποιους παιδαγωγικούς λόγους που οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί που τη δουλέψαμε αδυνατούμε να καταλάβουμε, επιθυμεί την επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων, καλό είναι να το κάνει υπό τις εξής προϋποθέσεις: 1) Μείωση της εξεταστέας ύλης και αλλαγή των σχολικών εγχειριδίων που δεν ταιριάζουν με το νέο σύστημα και κυρίως 2) Οι καθηγητές ναι μεν να είναι υποχρεωμένοι να βγάλουν θέματα από την Τράπεζα Θεμάτων, αλλά να τους δίνεται η δυνατότητα πολλαπλής επιλογής από αυτήν, χωρίς να είναι εγκλωβισμένοι σε μία και μοναδική κλήρωση που θα βγάλει ένα και μοναδικό θέμα. Αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό, καθώς καμία Τράπεζα, όσο σοφά και αν έχει στηθεί, δεν μπορεί να εξασφαλίσει ότι όλα τα θέματα έχουν την ίδια βαρύτητα και δυσκολία. Με την δυνατότητα πολλαπλής κλήρωσης αποφεύγονται οι ανισότητες και οι αδικίες μεταξύ των σχολείων και δίνεται η δυνατότητα στον εκπαιδευτικό να διαλέξει εκείνο το θέμα που θεωρεί πως ταιριάζει στις ανάγκες και δυνατότητες της τάξης του. Σας ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας.