• Σχόλιο του χρήστη 'Θεόδωρος Ιωαννίδης' | 5 Μαΐου 2020, 18:49

    Είμαι γονέας τριών παιδιών τα οποία φοιτούν στο Δημοτικό Σχολείο του ΠΣΠΘ. Έχουν ήδη αναλυθεί εκτενώς από πολλούς γονείς τα προβλήματα που δημιουργεί η επερχόμενη μεταρρύθμιση (ανατροπή ψυχολογικής ισορροπίας των παιδιών και δημιουργία άγχους, ανατροπή οικονομικού προγραμματισμού των οικογενειών, διατάραξη εκπαιδευτικής συνέχειας της πειραματικής εκπαίδευσης χωρίς συγκεκριμένο όφελος) και θα ήθελα συμπληρωματικά να εκθέσω τις απόψεις μου για ένα τεράστιο λάθος το οποίο πρόκειται να διαπραχθεί. Αρχικά μου δημιουργείται μεγάλη απορία από το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια διαρκής κινητικότητα αναφορικά με το ζήτημα των Πειραματικών Σχολείων καθώς ο εκάστοτε Υπουργός ερχόμενος στο Υπουργικό αξίωμα αποφασίζει να μεταρρυθμίσει τον χώρο της Παιδείας ξεκινώντας από τον θεσμό των Πειραματικών Σχολείων. Αυτό που θα καταλάβαινα και θα αποδεχόμουν θα ήταν η κατάργηση του Πειραματικού Σχολείου διότι κρίνεται ως θεσμός ανεπιτυχής ή ανεπαρκής και να υπάρξει μια συνολική ρύθμιση όπως έγινε με το ν. 3966/2011 (Να τονίσω ότι δεν συντάσσομαι αλλά το αναφέρω ως παράδειγμα). Στη περίπτωση για την οποία ομιλούμε σήμερα όμως δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο αλλά με το επερχόμενο σχέδιο νόμου διατηρείται ο θεσμός τόσο των Πειραματικών όσο και των Πρότυπων αλλά γίνεται μια αυθαίρετη ανακατάταξη χωρίς καμία περαιτέρω αιτιολόγηση. Από όλα τα σχόλια που έχουν ήδη αναρτηθεί κατά τη διάρκεια της διαβούλευσης δεν είδα κάποιο σχόλιο διαμαρτυρίας από κάποιο γονέα ή εκπαιδευτικό επειδή το Σχολείο του τρέπεται σε Πειραματικό ενώ ήταν Πρότυπο αντίθετα από την ανάγνωση των σχολίων διαπιστώνω την έντονη διαμαρτυρία των γονέων παιδιών που φοιτούν ήδη σε Πειραματικά Σχολεία και αλλάζει ο χαρακτήρας αυτών. Το δεδομένο αυτό θα πρέπει να σας προβληματίσει και να επανεξετάσετε τη λήψη αποφάσεων. Οι αποφάσεις αυτές όπως εισάγονται προς διαβούλευση είναι προβληματικές και έχει εκτεθεί η πληθώρα προβλημάτων που δημιουργούν σε γονείς και μαθητές. Σχετικά με τις αντιδράσεις των γονέων μαθητών που φοιτούν σε Πειραματικά Σχολεία και μετατρέπονται σε Πρότυπα αντιπαρατίθεται το σκεπτικό κάποιων εκπαιδευτικών οι οποίοι υποστηρίζουν αόριστα ότι η καθιέρωση εξετάσεων για την εισαγωγή από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο και από το Γυμνάσιο στο Λύκειο όπως εισάγεται θα αναβαθμίσει το εκάστοτε Σχολείο, χωρίς όμως να προσδιορίζουν με ποιο τρόπο γίνεται αυτό και χωρίς να εμφανίσουν στοιχεία από τα Πρότυπα που να δείχνουν κάποια υπεροχή αυτών έναντι των Πειραματικών. Μεγάλο προβληματισμό δημιουργεί η αναντιστοιχία μεταξύ της εισαγόμενης διάταξης του άρθρου 13 και της αιτιολογικής έκθεσης όπου σε αυτήν αναφέρεται το εξής : « Με την παράγραφο 4 προβλέπονται η δυνατότητα και η διαδικασία διασύνδεσης των ΠΕΙΣ.Σ πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ορίζεται, ειδικότερα, ότι τα Πειραματικά Νηπιαγωγεία μπορεί να συνδέονται με Πειραματικά Δημοτικά Σχολεία, τα οποία μπορεί, ομοίως, να συνδέονται με Πειραματικά Γυμνάσια και τα τελευταία με Πειραματικά Λύκεια. Η σύνδεση πραγματοποιείται με απόφαση του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται ύστερα από εισήγηση της Δ.Ε.Ε.Π.Σ. Η δυνατότητα διασύνδεσης των σχολείων από το Νηπιαγωγείο έως το Λύκειο επιτρέπει την, σε βάθος χρόνου, παρακολούθηση και εξαγωγή συμπερασμάτων ως προς την επίτευξη των ιδιαίτερων στόχων των ΠΕΙ.Σ και, ιδίως, ως προς την επενέργεια του πειραματισμού και της καινοτομίας στη μαθησιακή εξέλιξη των μαθητών στις δυο βαθμίδες εκπαίδευσης» . Το ως άνω σκεπτικό χρησιμοποίησε η σημερινή Υπουργός στην Τροπολογία που πρότεινε (Μαΐος 2015) για την αναγκαιότητα συνέχισης της ακαδημαϊκής πορείας των μαθητών που φοιτούν στα Πειραματικά Δημοτικά κι ειδικότερα για τα Μαράσλεια Δημοτικά: «Έτσι διασφαλίζεται η συνέχιση της ακαδημαϊκής πορείας των μαθητών αυτών χωρίς να διασκορπίζονται σε πολλές σχολικές μονάδες, αλλά και η δυνατότητα τόσο για το 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο, όσο και τα Πειραματικά Δημοτικά του Μαρασλείου να αναπτύξουν παράλληλες διδακτικές προσεγγίσεις, επιτελώντας καλύτερα τον ρόλο τους.» Οπότε δημιουργείται εύλογα η απορία εφόσον το Π.Σ.Π.Θ έχει αυτόν το χαρακτήρα από το 1934 οπότε και λειτούργησε σε συνδυασμό με το ενιαίο κτηριακό συγκρότημα για ποιο λόγο να τον απολέσει ενώ η ίδια η αιτιολογική έκθεση παρέχει αυτή τη δυνατότητα σε κάποια Σχολεία. Κατά συνέπεια και σύμφωνα με τα ανωτέρω ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ να διορθωθούν οι παραπάνω αστοχίες του σχεδίου, διατηρώντας τον χαρακτήρα του συνόλου (και στις δύο βαθμίδες) του Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Π.Σ.Π.Θ), αλλά και των δύο άλλων ιστορικών σχολείων, Αθηνών και Πάτρας, ως πειραματικό και φυσικά διατηρώντας την έως τώρα διασύνδεση μεταξύ των δύο βαθμίδων .