• Σχόλιο του χρήστη 'Κ.Σ.' | 5 Μαΐου 2020, 19:18

    Ως μαθήτρια της Β' Λυκείου, θεωρώ πως η Τράπεζα θεμάτων δεν θα έπρεπε να εισαχθεί τόσο στις προαγωγικές εξετάσεις των Α' και Β' τάξεων, όσο και στις απολυτήριες της Γ'. Αρχικά, οι μαθητές μέσα στο άγχος τους, θα αρνούνται να λύσουν οποιαδήποτε άσκηση που δεν ανήκει στην Τράπεζα Θεμάτων, αδιαφορώντας για την απόκτηση πραγματικής γνώσης και αποβλέποντας μόνον στην εξασφάλιση ενός καλού αποτελέσματος, όπως ακριβώς έγινε και το 2014 που η Τ.Θ.Δ.Δ. εφαρμόστηκε πιλοτικά. Με άλλα λόγια, η βαθμοθηρία θα γίνει κανόνας, γεγονός που με την σειρά του οδηγεί στην υποβάθμιση της ευγενούς άμιλλας, που αποτελεί κρίσιμο στοιχείο για την άρτια λειτουργία του σχολικού θεσμού. Επιπλέον, η ποσότητα της ύλης και των θεμάτων της Τ.Θ.Δ.Δ. που πρέπει να καλυφθεί είναι υπέρογκη. Συνεπώς, προσθέτουμε ακόμα ένα βάρος στους ώμους των μαθητών, ενισχύοντας, παράλληλα, το διαρκές πνευματικό κομφούζιο το οποίο ήδη αντιμετωπίζουν από μικρή ηλικία. Ταυτόχρονα, ο υπερβολικός αυτός όγκος ύλης συνεπάγεται το "τρέξιμο" αυτής από τους καθηγητές, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι πολλοί μαθητές δεν θα την κατανοήσουν πλήρως. Είναι πλέον κατανοητό απ'όλους πιστεύω, ότι μιλάμε πια για την ραγδαία αύξηση της φροντιστηριακής εκγύμνασης, η οποία όχι μόνο επιβαρύνει τις οικογένειες εν καιρώ οικονομικής δυσχέρειας, αλλά και εκτρέπει το εκπαιδευτικό έργο σε τεχνική απομνημόνευση πληροφοριών (την λεγόμενη παπαγαλία) και όχι στην αναλυτική επεξεργασία της ύλης και την αφομοίωση αυτής απ' τους μαθητές. Σκοπός των σχολικών μονάδων είναι η πολύπλευρη μόρφωση των μαθητών και η προετοιμασία αυτών για την ένταξή τους στην κοινωνία και όχι η ολοκλήρωση μιας συγκεκριμένης ύλης με στόχο το καλό αποτέλεσμα στις προαγωγικές εξετάσεις. Λίγοι είναι οι άνθρωποι που χωρίς ίχνος κριτικής σκέψης και με την χρήση της "παπαγαλίας" κατάφεραν να προοδεύσουν και να εξελιχθούν στον τομέα τους. Οι λίγοι όμως αυτοί δεν συνέβαλλαν, ούτε λίγο, στην ανάπτυξη της κοινωνίας.