• Σχόλιο του χρήστη 'Ελένη Δημητρέλλου' | 5 Μαΐου 2020, 20:07

    Στην αιτιολογική έκθεση αναφέρεται ότι: Α) Στόχος των σχολείων αυτών είναι «να ενισχύσουν το πρότυπο της αριστείας στο εκπαιδευτικό σύστημα, με την έννοια της διαμόρφωσης των κατάλληλων εκείνων προϋποθέσεων που θα προάγουν τη διαρκή αυτο-βελτίωση των μαθητών, καθώς και τη μεθοδικότερη και συστηματικότερη καλλιέργεια και ανέλιξη των ιδιαίτερων μαθησιακών τους δυνατοτήτων, κλίσεων και ταλέντων.» Με ποιον τρόπο θα επιτυγχάνεται ο σκοπός της διαρκούς αυτό-βελτίωσης των μαθητών και της ανέλιξης των ιδιαίτερων μαθησιακών δυνατοτήτων, όταν οι μαθητές των προτύπων πέραν της ανταπόκρισης στις αυξημένες απαιτήσεις του σχολείου τους, τις προαγωγικές τους εξετάσεις (ας μην αναφέρω και την εκμάθηση ξένων γλωσσών που για τα περισσότερα από αυτά τα παιδιά βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο ολοκλήρωσής τους), καλούνται να βρουν το χρόνο να προετοιμαστούν και για περαιτέρω εξετάσεις – τεστ αξιολόγησης, ώστε να τους δοθεί η ευκαιρία να συνεχίσουν στο πρότυπο της αριστείας και της καινοτομίας; Β) «Στόχος είναι η παροχή της δυνατότητας ανανέωσης του μαθητικού πληθυσμού, που φοιτά σε Πρότυπα Σχολεία, ώστε να δίνεται έτσι η ευκαιρία σε μεγαλύτερο αριθμό μαθητών να διεκδικούν την εισαγωγή τους στον συγκεκριμένο τύπο σχολείου. Η συνακόλουθη κινητικότητα στις εισαγωγικές τάξεις του Πρότυπου Γυμνασίου και του Πρότυπου Λυκείου προάγει έτι περαιτέρω την ισότητα ευκαιριών, συμβάλλοντας παράλληλα στη διασφάλιση των κατάλληλων εκείνων συνθηκών και προϋποθέσεων, ώστε τα εν λόγω σχολεία να συνεχίσουν να επιτελούν τον ρόλο τους.» Αναρωτιέμαι, το να δίνεται η ευκαιρία σε μεγαλύτερο αριθμό μαθητών να διεκδικούν την εισαγωγή τους σε Πρότυπο Σχολείο, σημαίνει ανανέωση του ήδη υπάρχοντος μαθητικού πληθυσμού ή μήπως θα ήταν καλύτερα να υπάρξει περαιτέρω αύξηση των θέσεων και των σχολείων τέτοιου τύπου; Πως διασφαλίζονται οι κατάλληλες συνθήκες ώστε τα Πρότυπα να επιτελούν το έργο τους, υποχρεώνοντας τους μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων να δίνουν ειδικές εξετάσεις για να συνεχίσουν τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευσή τους στον ίδιο τύπο σχολείου, αντίθετα με όλους τους συνομηλίκους τους; Δεν μπορεί η αξιολόγηση να πραγματοποιείται με άλλον τρόπο; Γ) «…σταθμίζοντας αντικειμενικούς λόγους που συνέχονται αφενός με την ίδια τη συνεκτικότητα των τάξεων κάθε βαθμίδας, και αφετέρου με την ανάγκη αποφυγής αιφνιδιασμού των μαθητών εν μέσω φοίτησής τους στην εκάστοτε εκπαιδευτική βαθμίδα. Επομένως, η πρόβλεψη εξετάσεων αφορά την εισαγωγή στην Α΄ (εισαγωγική) τάξη του Γυμνασίου ή του Λυκείου, αντιστοίχως, και καταλαμβάνει, συναφώς, μόνο τους μαθητές οι οποίοι θα εισαχθούν στην Α΄ τάξη του Γυμνασίου ή του Λυκείου, μετά τον χαρακτηρισμό του οικείου σχολείου ως Πρότυπου.» Είναι σίγουρο ότι για τα παιδιά που ήδη φοιτούν σε Πρότυπο Γυμνάσιο και έχουν εισαχθεί με εξετάσεις αξιολόγησης στην Α΄ Γυμνασίου, τίθεται μέγιστο θέμα αιφνιδιασμού εν μέσω της φοίτησής τους στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, εάν βάσει αυτού του νέου νομοσχεδίου χρειαστεί να δώσουν ξανά εξετάσεις για να συνεχίσουν τη φοίτησή τους στο Πρότυπο Λύκειο. Τελικά, με ποιον τρόπο επιτυγχάνεται η αριστεία και η καινοτομία; Μέσα σε 6 χρόνια σε πόσες εξετάσεις πρέπει άραγε να επιτύχουν αυτά τα παιδιά; Πιστεύω πως χρειάζεται αναθεώρηση αυτής της διάταξης.