• Σχόλιο του χρήστη 'Παναγιώτης Κοσμόπουλος' | 20 Ιανουαρίου 2011, 16:29

    Οι βασικοί λόγοι, κατά τη γνώμη μου, για ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΗ (και όχι ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ) υφισταμένων σχολικών μονάδων είναι: 1)Η ανάγκη συνύπαρξης μαθητών ίδιας βαθμίδας. Έτσι αναιρούνται προβλήματα κατά τη συγκατοίκηση μαθητών με μεγάλη ηλικιακή διαφορά (ήτοι: με διαφορετικές ανάγκες και εκδηλώσεις). 2)Η αποτελεσματικότερη οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας, αφού ο κοινός προγραμματισμός διαφορετικών βαθμίδων έχει σημαντικά προβλήματα, έως είναι αδύνατος (ιεραρχήσεις προτεραιοτήτων, εφαρμογή, έλεγχος). 3)Ευελιξία στην εφαρμογή νέων εκπαιδευτικών διαδικασιών και καινοτόμων δράσεων, όταν η σχολική μονάδα είναι ομοιογενής. 4)Δυνατότητα εξυπηρέτησης όλων των αναγκών (ίδιες συνθήκες και ευκαιρίες παντού) και ανάπτυξης νέων στο μέλλον (ειδικές αίθουσες, εντευκτήριο μαθητών, βιβλιοθήκη ΕΠΕΑΕΚ παντού, εργαστήρια Φ/Χ-Η/Υ-τεχνών-τεχνολογίας-ξένων γλωσσών-μουσικής, ανοικτά πειράματα στις ταράτσες, κ.λ.π..), με όραμα τη πραγματικά ολοήμερη λειτουργία του σχολικού κτηρίου, πάντα ανοικτού στην κοινωνία. Προϋπόθεση, για τη σχεδίαση αυτών των ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΕΩΝ, η συμμετοχή, τουλάχιστον, των Συλλόγων Διδασκόντων, που γνωρίζουν τα υπερ και τα κατά της κάθε σχολικής μονάδας, και όχι εν κρυπτώ, επί χάρτου, χωρίς αυτοψία και ανάλυση αναγκών, υποδομών, και σε συνάρτηση με τις επιχειρούμενες αλλαγές της εκπαίδευσης (αυτοαξιολόγηση, νέα αναλυτικά προγράμματα, ολοήμερη λειτουργία). Σχετικά με την ΙΔΡΥΣΗ νέων σχολικών μονάδων, έχω τη γνώμη πως θα πρέπει να ιδρύονται εκεί που προβλέπεται πληθυσμιακή μεγέθυνση στο άμεσο μέλλον, και εκεί που λύνει το βάσανο της μετακίνησης των μαθητών.