• Για την επιλογή μαθητών στο Γυμνάσιο υιοθετείται η μέθοδος των εξετάσεων για τα ΠΣ και της κλήρωσης για τα ΠΕΙΣ. Στην παρ. 1 προβλέπεται ότι διενεργούνται νέες εισαγωγικές εξετάσεις από το Γυμνάσιο στο Λύκειο. Τούτο θεωρούμε ότι υπερακοντίζει τον σκοπό του νόμου, θα ταλαιπωρήσει ψυχολογικά πιθανόν και οικονομικά, χωρίς βάσιμο επιστημονικό λόγο, μαθητές και γονείς. Γι’ αυτό οι εισαγωγικές εξετάσεις πρέπει να γίνονται μόνο κατά τη μετάβαση του μαθητή από την Πρωτοβάθμια (Δημοτικό Σχολείο) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Γυμνάσιο–Λύκειο) και τόσο η εξέλιξη από το Γυμνάσιο στο Λύκειο όσο και η αποφοίτηση τελικά του μαθητή από το Πρότυπο ΠΣΠΑ να μην εξαρτάται από ενδιάμεσες εξετάσεις παρά μόνο από την ενδοσχολική τακτική αξιολόγηση των μαθητών από τους διδάσκοντες τους. Αν παρόλα αυτά, διατηρηθεί η προτεινόμενη μεταβατική διάταξη του άρθρου 56 παρ. 10 α, η οποία απαλλάσσει του μαθητές της φετινής τρίτης Γυμνασίου από τις εισαγωγικές εξετάσεις την πρώτη τάξη των Λυκείων που μετατρέπονται σε πρότυπα, αυτή θα πρέπει να επεκταθεί και να καλύψει τους μαθητές και των υπόλοιπων τάξεων του Γυμνασίου καθώς και αυτούς που θα εισαχθούν φέτος. Αν όμως τελικά επιλεγεί το σύστημα εισαγωγής του σχεδίου νόμου, τούτο θα πρέπει να εφαρμοστεί στους μαθητές που θα εισαχθούν στο πρότυπο γυμνάσιο το σχολικό έτος 2021-2022. Στην παράγραφο 2 του άρθρου προβλέπεται ότι τα έξοδα μετακίνησης των μαθητών κατά την φοίτηση τους βαραίνουν τους ασκούντες την γονική μέριμνα. Για τον περιορισμό της δαπάνης αυτής πρέπει, σε αντίθεση με την (τιμωρητική) ρύθμιση αυτή του σχεδίου νόμου, να θεσπιστεί δωρεάν και πάντως μειωμένο μαθητικό εισιτήριο/κάρτα των μαθητών αυτών στα μαζικά μέσα συγκοινωνίας χωρίς χιλιομετρικό περιορισμό.