• Οι καθηγητές των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων για να διοριστούν σε αυτά πρέπει να συγκεντρώνουν, σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα και να εργάζονται σε ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον υψηλών απαιτήσεων. Κατά συνέπεια οι ευθύνες τους, οι ώρες εργασίας και η ένταση εργασίας τους είναι αυξημένες σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς των λοιπών σχολείων. Παρόλα αυτά θα περιμέναμε στο σχέδιο νόμου να περιλαμβάνονται κίνητρα υπέρ των εκπαιδευτικών που ήδη εργάζονται ή θα κληθούν ή θα προκληθούν να αναλάβουν το ιδιαίτερης βαρύτητας και ποιότητας φορτίο της επιτυχούς λειτουργίας των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων. Σε κανένα άρθρο του νομοσχεδίου δεν προβλέπεται αξιοκρατική ανταπόδοση σε εκπαιδευτικούς των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων, αλλά ούτε καν σε αυτούς που τοποθετούνται σε διακεκριμένες θέσεις ευθύνης όπως του Σχολικού Συντονιστή, μέλους του ΕΠΕΣ, μέλους της ΔΕΠΠΣ. Με αυτό τον τρόπο μπορεί να ακυρώνεται στην πράξη η κατάρτιση και επιτυχία πρωτοπόρων και καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων από εκπαιδευτικούς με τα προσόντα που ορίζει ο νόμος, έστω και σε πειραματικό επίπεδο, να δυσχεραίνεται η στελέχωση των σχολείων με αξιόλογους και προσοντούχους εκπαιδευτικούς που είναι απαραίτητοι για την εφαρμογή και επιτυχία των σκοπών του σχεδίου νόμου, αλλά και για την απόδειξη της θέλησης της Πολιτείας για την επίτευξή τους. Έτσι, προτείνουμε να ενταχθούν στο άρθρο αυτό διατάξεις, με τις οποίες να καθιερώνονται τα κίνητρα υπέρ των καθηγητών των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων μεταξύ των οποίων και εξής: α) Επίδομα θέσης ευθύνης ή αμοιβή που συνδέεται με την αξιολόγηση της θέσης εργασίας β) διπλή μοριοδότηση (άρθρο 42) της θετικά αξιολογημένης θητείας των εκπαιδευτικών στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία για την κατάληψη θέσεων ευθύνης γ) Μειωμένο ωράριο.