• Σχόλιο του χρήστη 'Π. Α.' | 5 Μαΐου 2020, 20:50

    ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ (ΠΣΠΑ) Με αρνητική έκπληξη διαπιστώνω στο Άρθρο 13, την κατάτμηση του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Αθηνών. Στο σχολείο αυτό συστεγάζονται Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο. Μέσω του χαρακτηρισμού του ως Πειραματικό, διασφαλίζεται η διασύνδεση των 3 βαθμίδων εκπαίδευσης και η ομαλή συνέχιση της φοίτησης των παιδιών από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο και μετά στο Λύκειο. Έτσι εκπληρώνεται και στην πράξη ο σκοπός του σχολείου ως πειραματικό, αφού ολοκληρώνεται ο ενιαίος τρόπος εκπαίδευσης των μαθητών με τις καινοτόμες μεθόδους του πειραματικού σχολείου. Το Ενιαίο Πειραματικό Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο που συστεγάζονται, διασπώνται τώρα σε ξεχωριστά σχολεία, στο ίδιο κτίριο. Σε Πειραματικό Δημοτικό, Πρότυπο Γυμνάσιο και Πρότυπο Λύκειο. Ως αποτέλεσμα; Τα παιδιά θα μπαίνουν με κλήρωση στην 1η δημοτικού, αλλά θα δίνουν εξετάσεις για να συνεχίσουν στο γυμνάσιο και μετά στο λύκειο του ίδιου σχολείου! Αναρωτιέμαι, υπάρχει κάποιος καλόπιστος παρατηρητής που να διακρίνει οτιδήποτε θετικό στο παραπάνω; Ιδιαίτερα όταν με το ίδιο Άρθρο 13 επιβεβαιώνεται η διασύνδεση μεταξύ πειραματικών δημοτικών και γυμανσίων-λυκείων που βρίσκονται σε διαφορετικές γειτονιές της πόλης! Το ΠΣΠΑ όμως, που είναι ήδη ενιαίο Πειραματικό σχολείο και έχει όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης κατακερματίζεται. Το ιστορικότερο Πειραματικό Σχολείο της χώρας με έτος ίδρυσης το 1929, που έχει αναδείξει πληθώρα σημαινόντων προσώπων της Ελληνικής κοινωνίας, πρωθυπουργούς, καθηγητές πανεπιστημίου, βουλευτές κλπ ουσιαστικά διαλύεται, με το πρόσχημα της θεωρητικής «αναβάθμισής» του Γυμνασίου και του Λυκείου σε Πρότυπο. Οι συνέπειες θα είναι προφανώς αρνητικές τόσο για τους μαθητές που φοιτούν ήδη και θα βρεθούν προ δυσμενών τετελεσμένων, όσο και για τους μελλοντικούς μαθητές και το σχολείο και ιδιαίτερα το Δημοτικό, θα οδηγηθεί σε μαρασμό. Τμήμα των υπαρχόντων μαθητών, που από διάφορες συνοικίες μεταφέρονται καθημερινά στο κέντρο της πόλης που βρίσκεται το σχολείο, με έξοδα των γονιών τους, θα διακόψουν αναγκαστικά τη φοίτησή τους μεταξύ των βαθμίδων και θα συνεχίσουν (πάλι αναγκαστικά) σε σχολεία της περιοχής τους. Θα χάσουν τους επί χρόνια συμμαθητές τους και τη συνέχεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας και θα ξεκινήσουν εκ νέου σε άγνωστο σχολικό περιβάλλον. Αντίστοιχα οι νέοι μαθητές, σκεπτόμενοι όλα τα παραπάνω, θα διστάσουν να προτιμήσουν το σχολείο για τη φοίτησή τους. Τουλάχιστον, θα μπορούσε να προβλεφθεί μία μεταβατική περίοδος για την εφαρμογή των νέων μέτρων, που να μην επηρεάζονται οι υπάρχοντες μαθητές. Δεν έχει καμία λογική ούτε αίσθηση δικαίου να αλλάζουν ξαφνικά οι κανόνες και να μένουν ξεκρέμαστα και σε δυσμενή θέση, παιδιά και γονείς που έχουν επενδύσει με προσωπικό μόχθο και έξοδα στην εκπαίδευση στο συγκεκριμένο σχολείο.