• Σχόλιο του χρήστη 'Σταύρος Π' | 5 Μαΐου 2020, 21:11

    Η διδασκαλία του μαθήματος της κοινωνιολογίας στη Γ΄Λυκείου είναι μια εμπειρία γεμάτη από θετικά συναισθήματα. Η συμμετοχή των μαθτών/τριων μας είναι συγκινητική. Δεν υπάρχει «δυνατός» και «αδύνατος», «πρόθυμος» και «απρόθυμος» μαθητής/τρια. Συμμετέχουν όλες και όλοι. Οι μαθητές/τριες προβληματίζονται, εκφράζουν τη συμφωνία τους ή τη διαφωνία τους, συνειδητοποιούν την αιτία των κοινωνικών φαινομένων. Πιάνουν το κουβάρι της εξέλιξης των κοινωνιών από το παρελθόν, το ξετυλίγουν σιγά – σιγά, σχεδόν μαγικά και προχωράνε. Φτάνουν στο παρόν και προετοιμάζονται για το μέλλον. Η κοινωνιολογία προετοιμάζει τη νέα γενιά να αντιληφθεί, να συνειδητοποιήσει τις σχέσεις που διαμορφώνονται σε μια κοινωνία, τοπική ή παγκόσμια. Οι μαθητές/τριες αντιλαμβάνονται τη σημασία των θεσμών και τη συμβολή τους στο κοινωνικό γίγνεσθαι. Η επιστήμη της κοινωνιολογίας αποκαλύπτει τις προκαταλήψεις και τις κοινωνικές παθογένειες. Οι σημερινές σύγχρονες γρήγορα μεταβαλλόμενες και πολυσύνθετες κοινωνίες, καλούνται να δώσουν λύσεις σε πολύπλοκα κοινωνικά φαινόμενα και σε αυτό μπορεί να βοηθήσει αποφασιστικά και η κοινωνιολογία. Οι κοινωνικές επιστήμες είναι απαραίτητες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και η Κοινωνιολογία έχει να προσφέρει πολλά στους μαθητές της Γ΄ Λυκείου ως Πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα. Η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών τα Γ΄ Λυκείου αγάπησαν την κοινωνιολογία γιατί φέρνει μια άλλη, διαφορετική και συνάμα επιστημονική ματιά. Είναι ευλογία να είσαι εκπαιδευτικός και να διδάσκεις κοινωνιολογία στα παιδιά της Γ΄Λυκείου.