• Σχόλιο του χρήστη 'Βασίλης Πετρομελίδης' | 5 Μαΐου 2020, 22:05

    Η Τράπεζα Θεμάτων ως αποθετήριο μπορεί να αποτελέσει ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο. Αντίθετα, η χρησιμοποίηση της με τον τρόπο που έγινε το 2013-14, με κλήρωση θεμάτων για τις προαγωγικές εξετάσεις, μόνο θετική δεν μπορεί να χαρακτηριστεί, πέρα από τις παλινωδίες που υπήρξαν με την έκδοση των αποτελεσμάτων 3 φορές. Η εφαρμογή της με τον προηγούμενο τρόπο θα κάνει το σχολείο πιο ταξικό απ' ότι ήδη είναι, αφού θα οδηγήσει σε εξωσχολική βοήθεια σε περισσότερα μαθήματα από μικρότερες τάξεις, την οποία δε μπορούν να πληρώσουν όλοι. Ταυτόχρονα περιορίζει την παιδαγωγική ελευθερία του καθηγητή, αφού αντί να εφαρμόζει τις μεθόδους διδασκαλίας που κρίνει ως καταλληλότερες (οι πιο συμμετοχικές είναι και οι περισσότερο χρονοβόρες όσον αφορά την κάλυψη της ύλης), θα περιορίζεται στην προσπάθεια να είναι "αποτελεσματικός" για τις εξετάσεις, επιλύοντας μέσα στην τάξη όσο το δυνατόν περισσότερα θέματα της Τράπεζας. Οι παιδαγωγικοί στόχοι θα περιοριστούν στην επιτυχία στις εξετάσεις. Όσον αφορά τα θέματα, απαιτείται ριζική ανανέωσή τους, ιδιαίτερα στη βιολογία, αφού πολλά από αυτά έχουν ασάφειες καθώς και επιμονή στη λεπτομέρεια, που κάθε άλλο παρά στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης συμβάλλουν.