• Σχόλιο του χρήστη 'Π. ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗ' | 5 Μαΐου 2020, 22:12

    H αντικατάσταση του πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος της Κοινωνιολογίας από τα Λατινικά, πρέπει να ακυρωθεί, δεδομένου ότι το ευρύ φάσμα των κοινωνικών επιστημών που προσεγγίζει, αντιστοιχίζονται με το 75% των Σχολών του συγκεκριμένου πεδίου. Όλες αυτές οι σχολές έχουν στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών τους το μάθημα ως βασικό για την περαιτέρω εξειδίκευση των φοιτητών. Τα λατινικά αντίθετα είναι προαπαιτούμενο μάθημα σε μόλις 25% των σχολών του συγκεκριμένου πεδίου. Ως εκ τούτου είναι σαφές ότι η επιλογή της αντικατάστασης του μαθήματος της κοινωνιολογίας, που είναι η εισαγωγή σε μια επιστήμη, από τα λατινικά, που είναι ένα μάθημα, κρίνεται άκαιρη, άδικη και μεροληπτική από μέρους του Υπουργείου. Το όφελος των Κοινωνικών Επιστημών είναι αδιαμφισβήτητο, κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας στα πλαίσια του σχολείου, για πολλούς λόγους, όπως: 1) Διευρύνει την κριτική σκέψη βοηθώντας το μαθητή σε πολλά γνωστικά πεδία, 2) Προωθεί την ισονομία, την "κοινωνική αλληλεγγύη", την "κοινωνική συνείδηση" και διασφαλίζει την "κοινωνική συνοχή" όπως τονίζει ο Ε. Ντυρκέμ. 3) Λειτουργεί ως καταλύτης σε πολλά ζητήματα της επικαιρότητας και βοηθά το μαθητή να αναλύσει και να κατανοήσει αυτά που συμβαίνουν γύρω του. 4) Μαθαίνει στο μαθητή την αυτενέργεια και τον προετοιμάζει για το ρόλο του ως ενήλικο άτομο. Άρα η κοινωνιολογία, όπως και όλα τα μαθήματα κοινωνικών επιστημών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση έχουν ευεργετικό μαθησιακό αποτέλεσμα και είναι λάθος να υποβαθμιστεί με οποιοδήποτε τρόπο η σημασία και η προσφορά τους στο εκπαιδευτικό έργο. Επίσης, είναι άδικη η μεταχείριση ενός ολόκληρου κλάδου εκπαιδευτικών (ΠΕ78) που ωθείται στην ανεργία και την ετεροαπασχόληση, αφού εξοστρακίζεται για άλλη μία φορά από την εκπαίδευση. Το πολυνομοσχέδιο αυτό δεν ωφελεί κανέναν.