• Σχόλιο του χρήστη 'ΘΑΝΑΣΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ' | 20 Ιανουαρίου 2011, 20:49

    Στη Τουλόν της Γαλλίας την οποία επισκέφθηκα πριν τρία χρόνια στα πλάισια προγράμματος comenius τα γυμνάσια ήταν των 1000-1200 μαθητών (ο δήμος της La Garde με 40.000 κατοίκους έχει μόνο ένα γυμνάσιο και ένα λύκειο) έτσι είχαν τη δυνατότητα να αναπτύσουν τμήματα επιλογής και τμήματα επιπέδων. Στη Νέα Σμύρνη που υπηρετώ έχουμε γυμνάσια και λύκεια των 100-200 μαθητών και σε απόσταση μεταξύ τους από 100- 500 μέτρα, όπως και δύο γυμνάσια ή δύο λύκεια στο ίδιο ή διπλανά κτήρια. Νομίζω σε αυτές τις περιπτώσεις είναι απαραίτητες οι συνενώσεις για πολλούς λόγους ( αναφέρω ενδεικτικά μερικούς που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα του σχολείου), παρότι αναγνωρίζω ότι τα μικρά σχολεία είναι πιο εύκολα στη δοιήκηση και λιγότερα παιδιά σημαίνει λιγότερα προβλήματα. 1. Για την καλύτερη και αποδοτικότερη λειτουργία κατευθύνσεων επιλογών και ξένων γλωσσών. 2. Για σημαντική οικονομία. Σε περιπτώσεις μάλιστα που μισθώνινται κτήρια για την στέγαση σχιλείου ενώ θα μπορούσαν, με συνενώσεις σχολείων, να εξυπυρετηθούν οι μααθητές από γειτονικά σχολεία, η σπατάλη είναι προφανής και αυταπόδεικτη. (π.χ. περίπτωση 8ου Γυμνασίου και 7ου Λυκείου Νέας Σμύρνης) 3. Στα μεγαλύτερα σχολεία όλες οι ειδικότητες των διδασκόντων θα συμπληρώνουν το ωράριό τους και δεν θα χρειάζεται να ταλαιπωρούνται σε δύο ή τρία σχολεία, ούτε θα δημιουργούνται εχθρότητες μεταξύ των διδασκόντων επειδή κάποιες ειδικότητες δουλεύουν με πλήρες ωράριο (φιλόλογοι, μαθηματικοί,φυσικοί-χημικοί) και κάποιες με ελλατωμένο επειδή δεν υπάρχουν ώρες (μουσικής, τεχνολόγιας, οικιακής οικονομίας, γαλλικών, γερμανικών, καλλιτεχνικών,φυσικής αγωγής κ.λπ.).