• Σχόλιο του χρήστη 'Απόστολος - Μάχιμος εκπ/κος ΠΕ-19' | 20 Ιανουαρίου 2011, 21:38

    Αποφάσισα να καταθέσω και εγώ τις προσωπικές μου προτάσεις κυρίως για εκτόνωση όπως έγραψε κάποιος συνάδελφος εκπαιδευτικός, αλλά και με την κρυφή ελπίδα ότι κάποιος επιτέλους μέσα σε αυτό το υπουργείο (έστω ο βοηθός του γραμματέα μιας επιτροπής) να τις διαβάσει. Έχω υπηρετήσει την εκπαίδευση σε όλες σχεδόν τις βαθμίδες (Γυμνάσιο, Λύκειο, ΕΠΑΛ-ΤΕΕ και ΤΕΙ) και σε όλες τις μορφές της (Σεμινάρια επιμόρφωσης Δημόσιου και Ιδιωτικού φορέα). Εξακολουθώ να είμαι μάχιμος εκπαιδευτικός αίθουσας αν και έχω υπηρετήσει και στα μετόπισθεν των Διευθύνσεων ως Υπεύθυνος ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. και έχω προσωπική εικόνα και για την λειτουργία των αντίστοιχων σχολείων στο εξωτερικό (Αγγλία) από προγράμματα επισκέψεων αλλά και από μεταπτυχιακές σπουδές εκεί. Το Α και το Ω για να λειτουργήσει σωστά ένα σχολείο είναι η οργάνωση και η σαφής κατανομή αρμοδιοτήτων. 1.Σε κάθε σχολική μονάδα θα πρέπει να υπάρχει α) Το Διοικητικό προσωπικό (Δ/ντης -Υποδ/ντης δίχως εκπαιδευτικά καθήκοντα και Γραμματείς με άριστη γνώση χειρισμού Η/Υ και των προγραμμάτων διαχείρισης σχολείου του Υπουργείου Eπαφος, e-school, e-mail, μισθοδοτικά, απουσίες μαθητών κ.λ.π.). β) Το Εκπαιδευτικό προσωπικό, που θα απασχολείται αποκλειστικά και μόνο με τα εκπαιδευτικά του καθήκοντα και θα πρέπει να ενθαρρυνθεί για την λήψη εκπαιδευτικών πρωτοβουλιών, προτάσεων για την ύλη κάθε μαθήματος και να μεταφέρει την ανάδραση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων στις αποκομμένες επιτροπές του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου που δεν έχουν πατήσει το πόδι τους σε αίθουσα και δυστυχώς οι προτάσεις τους συνήθως είναι εκτός σχολικής πραγματικότητας. γ) Το Τεχνικό προσωπικό που θα ασχολείται με την υποστήριξη και συντήρηση των Σχολικών εργαστηρίων, των Η/Υ της Δ/νσης του σχολείου, τους αναμενόμενους Διαδραστικούς πίνακες, τα περίφημα και δυστυχώς αναξιοποίητα Laptop των μαθητών της Α’ Γυμνασίου που μοιράστηκαν πέρυσι και με οτιδήποτε άλλο τεχνολογικό θέμα προκύψει. Το τεχνικό προσωπικό υποστήριξης ομάδων σχολείων μπορεί κάλλιστα να συγκροτηθεί με εθελοντική αξιοποίηση των πλεοναζόντων συναδέλφων Πληροφορικής, Ηλεκτρονικών, Ραδιοηλεκτρολόγων μόνο έπειτα από δική τους αίτηση, ή με νέες προσλήψεις αποκλειστικά για τεχνικές θέσεις (όχι εκπαιδευτικούς). 2. Υποχρεωτική τοποθέτηση σε Διοικητικές θέσεις (Περιφέρειες, Διευθύνσεις, Σχολεία όλων των εκπαιδευτικών με ηλικίες από 58-60 και πάνω. Η αλήθεια είναι ότι κάθε εκπαιδευτικός από μια ηλικία και μετά (εφόσον είναι σωματικά και ψυχικά υγιής) παύει να είναι παραγωγικός στην αίθουσα και μετράει τις ημέρες για σύνταξη όπως ο φαντάρος που περιμένει να απολυθεί. Ενώ διοικητικά αλλά και εκπαιδευτικά (ως μέντορας για τους νεοδιόριστους) μπορεί να αξιοποιηθεί η εμπειρία του. 3.Τοποθετήσεις εκπαιδευτικών στις οργανικές τους με εξάντληση του ωραρίου τους και συγχωνεύσεις σχολείων με βάση γεωγραφικά και πραγματικά, επαναλαμβάνω πραγματικά στοιχεία φοιτούντων μαθητών. Η συγχώνευση σχολείων θα κλείσει τρύπες πολιτικών εξυπηρετήσεων για συναδέλφους φαντάσματα που υπηρετούσαν τις οργανικές τους σε δυσπρόσιτα και απομακρυσμένα σχολεία αλλά απόσπονταν (για το καλό της υπηρεσίας πάντα) στα γραφεία και στα σχολεία των μεγάλων αστικών κέντρων ως πλεονάζοντες με σκανδαλώδες μειωμένο ωράριο. 4. Ολιγομελή τμήματα των 16-18 ατόμων σε κάθε αίθουσα. Ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια που πρέπει να ξεπεράσει το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι (όπως όλοι ξέρουμε αλλά δεν παραδεχόμαστε) η αδιαφορία των μαθητών και η απαξιωτική τους συμπεριφορά ως προς οποιοδήποτε μάθημα. Αυτό μπορεί να αλλάξει μόνο με τον σεβασμό και τις υγιείς διαπροσωπικές σχέσεις που θα αναπτυχθούν σε ένα ολιγομελές τμήμα με τον διδάσκοντα εκπαιδευτικό. Ο εκπαιδευτικός θα έχει τον χρόνο και οφείλει να βρει το σημείο επικοινωνίας με κάθε μαθητή του για να ξυπνήσουν επιτέλους από αυτόν τον εκπαιδευτικό λήθαργο. 5. Αύξηση μισθών και πάγωμα διορισμών (για ένα χρονικό διάστημα τριών ετών) εφόσον εφαρμοστούν οι παραπάνω προτάσεις. Τα προβλήματα λύνονται με προτάσεις συνάδελφοι όχι αναθεματισμούς, κάθε κριτική ευπρόσδεκτη. Ευχαριστώ για τον χρόνο σας .