• Σχόλιο του χρήστη 'Γιώργος - εκπαιδευτικός' | 20 Ιανουαρίου 2011, 21:56

    Έτσι όπως τίθεται το ερώτημα φανερώνει πως το κλείσιμο κάποιων μικρών σχολείων έχει ήδη προαποφασιστεί. Ωστόσο, πέρα από την εξοικονόμηση πόρων, σε ποια ελληνικά ή διεθνή ερευνητικά πορίσματα εδράζετε αυτήν σας την απόφαση; Αν εξετάσετε προσεκτικά τις σχετικές ελληνικές (π.χ., Κapsalis 2000, Μπρούζος 2002, Φύκαρης 2002) και διεθνείς έρευνες (π.χ., OFSTED 2000, Purcell & Shackelford 2005, Veenman 1995) που αναφέρονται στις γνωστικές και μη-γνωστικές επιδόσεις των μαθητών των μικρών σχολείων, θα καταλάβετε πως οι μαθητές των μικρών και των μεγάλων σχολείων δεν διαφέρουν μεταξύ τους. Θεωρώ πως πριν ακόμα πάρετε μια τέτοια απόφαση θα έπρεπε: 1)Να έχετε δώσει -διαχρονικά όλοι όσοι διαμόρφωσαν και διαμορφώνουν την εκπαιδευτική πολιτική- στα ολιγοθέσια σχολεία αυτά που τους λείπουν (π.χ., εξειδικευμένα ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ, εξειδικευμένα σχολικά εγχειρίδια, ανάλογη εκπαίδευση του εκπαιδευτικού προσωπικού σε μεθόδους συνδιδασκαλίας τάξεων, τεχνολογική υποστήριξη για εξ αποστάσεως διδασκαλία). 2) Να έχετε αξιολογήσει όχι μόνο τις επιδόσεις αλλά και τις μαθησιακές εμπειρίες των μαθητών σε ολιγοθέσια και πολυθέσια σχολεία, ώστε 3) οι αποφάσεις σας να έχουν την ανάλογη ερευνητική νομιμοποίηση. Ειδικά για τις αγροτικές, νησιωτικές και απομακρυσμένες περιοχές θα πρέπει να λάβετε πολύ σοβαρά υπόψη σας τις κοινωνικές συνέπειες αυτής σας της απόφασης. Τέλος, μια άλλη υπολογίσιμη παράμετρος είναι οι προβολές-προγνώσεις της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας που αναφέρουν πως σε βάθος χρόνου ο αριθμός των εγγραφέντων μαθητών θα μειωθεί, ως συνέπεια της σταθερής μείωσης των γεννήσεων. Αυτήν την παράμετρο που θα δημιουργήσει ακόμα περισσότερα ολιγοθέσια σχολεία την έχετε λάβει υπόψη σας; Είναι σημαντικό να υπάρξει πολιτική γι' αυτά τα σχολεία, που το εκπαιδευτικό σύστημα τα αγνοεί επιδεικτικά!