• Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτρης Κ.' | 20 Ιανουαρίου 2011, 22:01

    Τα μικρά σχολεία στην ύπαιθρο φτιάχτηκαν σε μια εποχή που οι συγκοινωνίες ήταν κακές και οι ανάγκες για εκπαίδευση μικρές. Είναι υποκριτικό να τονίζουμε τη σημασία του σχολείου για την τοπική κοινωνία όταν το σχολείο έγινε μικρό επειδή η τοπική κοινωνία εγκαταλείφθηκε από τα περισσότερα νέα μέλη της-επειδή αναζήτησαν και καλύτερα σχολεία για τα παιδιά τους. Πρώτα μειώνεται ο αριθμός των μαθητών και μετά κλείνει το σχολείο. Είναι υποκριτικό να μιλάμε και για τα οφέλη των μικρών σχολείων όταν υπάρχει τέτοια ανισότητα στους εκπαιδευτικούς δείκτες ανάμεσα στην πόλη και στην ύπαιθρο. Το τι ποιότητας εκπαίδευση παρέχεται στην ύπαιθρο φαίνεται και από την αδυναμία των κατοίκων της να επιβιώσουν οικονομικά. Τα συντεχνιακά μας συμφέροντα και η ψηφοθηρία διατήρησαν κραυγαλέες περιπτώσεις ολιγοθέσιων Δημοτικών και μικρών Γυμνασίων σε ελάχιστες αποστάσεις από μεγάλα σχολικά κέντρα. Να μη σβήσει το χωριό και να αναπαράγει τη μιζέρια του; Στις πόλεις υπάρχουν σχολεία με μικρό αριθμό μαθητών και λίγα τμήματα που τα χωρίζει ένα-δύο τετράγωνα. Γιατί είναι κακό να συγχωνευθούν αν οι υποδομές το επιτρέπουν; Θα στελεχωθούν από εκπαιδευτικούς που δε θα μοιράζονται σε δυο-τρία σχολεία, θα αποκτήσουν καλύτερο εξοπλισμό, θα βρεθούν ευκολότερα κάποιοι που θα αναλάβουν δράσεις και προγράμματα και η σχολική κοινότητα θα διευρυνθεί και θα αποκτήσει άλλη δυναμική.