• Σχόλιο του χρήστη 'Αυγερινός Αναστασόπουλος' | 5 Μαΐου 2020, 23:14

    Η βιαιότητα με την οποία αφαιρέθηκαν στο πρόσφατο παρελθόν τα λατινικά από τις Εξετάσεις υπήρξε απόδειξη των εμμονών και της ιδεοληψίας υπό το καθεστώς των οποίων ελήφθη η απόφαση. Πόση άλλη πια κοινωνιολογία; Από το Γυμνάσιο οι Έλληνες μαθητές συνεχώς με αυτή ασχολούνται, με τις ποικίλες ονομασίες που το μάθημα λαμβάνει κατά περίπτωση στις διάφορες τάξεις. Αποστήθιση, αδιαφορία και στο τέλος η χαρά του παιδιού, "Διαβάστε ό, τι άλλο θέλετε..!" κ.λπ. Για τον σύγχρονο ελληνικό πολιτισμό η γνώση των λατινικών είναι θεμελιώδης, γιατί τα λατινικά είναι η άλλη μεγάλη γλώσσα του ευρωπαϊκού πολιτισμού μαζί με τα αρχαία ελληνικά. Αυτή είναι η μεγάλη αλήθεια. Κι είναι εξίσου απαραίτητη η γνώση τους όσο και των ελληνικών, νέων και αρχαίων. Γιατί άραγε οι Έλληνες μαθητές / φοιτητές - σε αντίθεση με ό, τι συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες - πρέπει να αποκλειστούν από έναν τόσο κρίσιμο τομέα της λογοτεχνίας και της κουλτούρας, του πολιτισμού της Ευρώπης, ειδικά στον Μεσογειακό κόσμο, που παράλληλα είχε καταλυτικά αποτελέσματα στην δική τους ιστορία αλλά και στην παγκόσμια ιστορία και πολιτισμό; Ευχαριστώ για την φιλοξενία. Αυγερινός Αναστασόπουλος Φιλόλογος Φροντιστής - Ιστορικός (ΜΑ) Εκπαιδευτής Ενηλίκων Δ.ΙΕΚ