• Σχόλιο του χρήστη 'Ευδοκία Λαγάκου' | 6 Μαΐου 2020, 00:05

    Κάθε προσπάθεια για την αναβάθμιση του σχολείου διέπεται από προσδοκίες. Ομως, προκαλούνται και πολλά ερωτήματα ειδικά όταν διαπιστώνονται σοβαρές παραλείψεις. Ετσι και στην παρούσα φάση. Διαπιστώνεται ότι από το νομοσχέδιο αυτό λείπει η αναφορά στο ρόλο του Ψυχολόγου στα σχολεία και κατά συνέπεια στην πρόσληψη Ψυχολόγων που θα εργαστούν συστηματικά και μόνιμα στο ελληνικό σχολείο. Αναρωτιέται κανείς για ποιο λόγο γίνεται το παραπάνω αφού τα τελευταία χρόνια, η πολιτεία αναγνωρίζοντας την αναγκαιότητα των Ψυχολόγων στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας (δημοτικά σχολεία) και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΕΠΑΛ) έχει προχωρήσει στην πρόσληψή τους - ωστόσο με συμβάσεις περιορισμένης διάρκειας στο πλαίσιο ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Αυτό το είδος προσλήψεων χαρακτηρίζεται από την κατακερματισμένη παρουσία των Ψυχολόγων στα σχολεία της γενικής εκπαίδευσης. Οι Ψυχολόγοι εργάζονται για περίπου 5 με 7 μήνες στο σχολείο, η εργασία τους δεν ξεκινά από την αρχή της σχολικής χρονιάς και από τη μια σχολική χρονιά στην επόμενη εργάζονται σε διαφορετικά σχολεία καθώς και σε διαφορετικά επίπεδα εκπαίδευσης. Παρά τον παραπάνω αποσπασματικό τρόπο εργασίας τους στο σχολείο, η παρουσία των Ψυχολόγων χαρακτηρίζεται αποτελεσματική λαμβάνοντας υπόψη τα αναφερόμενα από τους εμπλεκόμενους στη σχολική κοινότητα καθώς και τις υποσχέσεις για πρόσληψη περισσότερων Ψυχολόγων στο μέλλον - όμως δυστυχώς και πάλι μέσω συμβάσεων περιορισμένης διάρκειας και στο πλαίσιο κάποιων προγραμμάτων. Με αυτό τον τρόπο, τα οφέλη εξαιτίας της παρουσίας των Ψυχολόγων στα σχολεία - όπως διαπιστώνονται από τα μέλη της σχολικής κοινότητας και της πολιτικής ηγεσίας- δεν είναι δυνατό να έχουν διάρκεια και σταθερότητα. Επιπλέον, οδηγείται κανείς να κρίνει ως "επιφανειακή" την προσέγγιση των σοβαρών ζητημάτων που απασχολούν το σύγχρονο σχολείο καθώς επί της ουσίας παρεμποδίζεται το έργο της πρόληψης που είναι το μεγάλο ζητούμενο σε μια σχολική κοινότητα όπου τα συστήματα που την απαρτίζουν (εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές) είναι σαφώς καταπονημένα λόγω των απανωτών κρίσεων που βιώνει η χώρα μας τα τελευταία χρόνια. Χρειάζεται, λοιπόν, στο πλαίσιο της οργάνωσης ενός σύγχρονου σχολείου το παρόν νομοσχέδιο, που έχει ως στόχο την αναβάθμιση του ελληνικού σχολείου, να συμπεριλάβει με σαφή τρόπο την πρόσληψη Ψυχολόγων σε μόνιμες θέσεις και να τους εμπεριέξει με σαφή και ξεκάθαρο τρόπο στο ρόλο τους και τις αρμοδιότητές τους λαμβάνοντας υπόψη τη σύγχρονη επιστημονική πραγματικότητα στη χώρα μας και στο εξωτερικό.