• Πρόκειται για αναίτια εκπαιδευτική οπισθοχώρηση. Το σχολείο πρέπει να διδάσκει την ανοχή, την ικανότητα εγκόλπωσης, τις συνεχόμενες ευκαιρίες επανόρθωσης και βελτίωσης χαρακτήρα και στάσης ιδιαίτερα στην κρίσιμη παιδαγωγικά και ψυχολογικά ηλικία της πρώιμης εφηβείας. Όπως είναι γνωστό και δεδομένο σ’ όλους τους μαχόμενους εκπαιδευτικούς ο Σύλλογος διδασκόντων καταγράφει σ’ όλες τις παιδαγωγικές του συνεδριάσεις και θέματα συμπεριφοράς και διαγωγής που παίζουν ρόλο στην τελική συνολική εικόνα του μαθητή. Δεν υπάρχει λόγος επαναφοράς τελικά διακρίσεων ατόμων σε μια άγουρη ηλικία που μόνο τραύματα επιφέρουν στον ψυχικό και κοινωνικό κόσμο των παιδιών. Τα μελανά στοιχεία και παραδείγματα από άλλες χώρες με σειρά ειδεχθών εγκλημάτων και δολοφονιών χρειάζεται να μας βοηθήσουν να αντιληφθούμε ότι η εκτροπή του σχολείου από παιδαγωγικό σε άτυπο δικαστικό οργανισμό δεν βοηθά ούτε την εκπαίδευση, ούτε την δικαιοσύνη αλλά ούτε και τελικά την ασφάλεια της κοινωνίας.