• Ο ΣΑΕΕΑ υποστηρίζει τον θεσμό των Π-Π και προτείνει την εξάπλωσή του. Απτή ένδειξη επιτυχίας του θεσμού: Πρότυπο Σχολείο στη Νέα Σμύρνη Λάρισας και Πειραματικό στο Κοντόπευκο, πίσω από το Νομισματοκοπείο. Σχόλιο Α Δεν υπάρχουν υλικά κίνητρα για την ένταξη άξιων εκπαιδευτικών στα ΠΠ. Δεν είναι θέμα συμβολικής ικανοποίησης. Είναι θέμα προσωπικού επαγγελματικού σεβασμού του εκπαιδευτικού, διοικητικού αυτοσεβασμού του εργοδότη (του Κράτους δηλαδή) και σεβασμού της συνολικής προσπάθειας αλλαγής της Εκπαίδευσης και της Παιδείας του τόπου. Προτείνουμε απτά μισθολογικά κίνητρα για τους εργαζόμενους στα ΠΠ. Σχόλιο Β Δεν υπάρχουν κριτήρια επιλογής των Διευθυντών των ΠΠ. Αν σεβόμαστε τον θεσμό, οι Διευθυντές (ή οι Διευθύντριες, βέβαια)χρειάζεται να έχουν προετοιμαστεί: - Στην διαμόρφωση Προγράμματος Σπουδών (Curriculum). - Στην Ηγεσία, με εντελώς σύγχρονο τρόπο. - Στην Διοίκηση Ανθρωπίνου Δυναμικού. - Στην Χρηματοοικονομική Διαχείριση. Σχόλιο Γ Εάν ο στόχος είναι η εμπιστοσύνη στον επαγγελματισμό των εκπαιδευτικών και η δημιουργία αυτόνομων και ευέλικτων σχολικών μονάδων, είναι απόλυτη προτεραιότητα η ανάδειξη εκπαιδευτικών ηγετών (και όχι προσοντούχων γραφειοκρατών) με προσωπικό παιδαγωγικό κύρος και άποψη, με σύνεση και παιδαγωγικό όραμα και με απτό σεβασμό στην ελευθερία σκέψης, προγραμματισμού και εφαρμογής. Πρόσωπα αντίστοιχης παιδείας, προετοιμασμένοι για το συγκεκριμένο έργο, δεν υπάρχουν ακόμα αρκετοί και θα πρέπει να επιλεγούν με προσωπικά κριτήρια και να υποστηριχθούν ουσιαστικά, για να εγκατασταθεί ο θεσμός εποικοδομητικά. Σχόλιο Δ Ο ΣΑΕΕΑ αδυνατεί να κατανοήσει την παιδαγωγική, μαθησιακή, αλλά και την κοινωνική χρησιμότητα των εξετάσεων από το Γυμνάσιο στο Λύκειο εντός του ιδίου Σχολείου. Το Υπουργείο ευχής έργον θα ήταν να προσπαθήσει να πείσει επ' αυτού. Εκ μέρους του ΔΣ του ΣΑΕΕΑ Σπύρος Κασιμάτης, ΜΑ, PgDip, HAPCEA