• O ρόλος του λογοθεραπευτή στην πρόληψη: Δεδομένου ότι το Νηπιαγωγείο αποτελεί ηλικία ορόσημο για την εξέλιξη και τη μετέπειτα μαθησιακή πορεία του παιδιού και λαμβάνοντας υπόψη ότι στην ηλικία αυτή σε αρκετά παιδιά δεν έχει οργανωθεί ο προφορικός λόγος και ότι παρουσιάζουν ακόμη αρκετές δυσκολίες στην χρήση του θεωρούμε απαραίτητη την πλήρη ανάπτυξή του ως προϋπόθεση για την επιτυχή μετάβαση του μαθητή στον γραπτό λόγο. Η διδασκαλία λοιπόν της αγγλικής γλώσσας ορθά μέχρι τώρα ξεκινούσε από την επόμενη βαθμίδα εκπαίδευσης. Ως ειδικοί στα θέματα λόγου ζητάμε για ακόμη μια φορά την προσθήκη στο παραπάνω άρθρο της πρόβλεψης για την εισαγωγή της Έγκαιρης Παρέμβασης στο Νηπιαγωγείο με τη συμμετοχή του λογοθεραπευτή. Στην προσχολική ηλικία, μεγάλο μέρος των δυσκολιών που παρουσιάζουν τα παιδιά οφείλονται σε ελλείμματα της βαθύτερης δομής του λόγου. Ο έγκαιρος εντοπισμός αυτών των ελλειμμάτων σημαίνει πρώιμη έναρξη της υποστήριξης, ενωρίτερη εμπλοκή των γονέων στην αντιμετώπιση της μελλοντικής μαθησιακής δυσκολίας και αποφυγή προβλημάτων συμπεριφοράς. Στην ουσία, προλαμβάνουμε την εδραίωση προβλημάτων λόγου, συμπεριφοράς, μάθησης και έτσι ελαττώνουμε την οικονομική επιβάρυνση που υφίστανται το εκπαιδευτικό και ασφαλιστικό σύστημα για την αντιμετώπιση δυσκολιών που έχουν πλέον γιγαντωθεί και πλήττουν το παιδί, το σχολείο, την δουλειά του δασκάλου, την οικογένεια. Η συμμετοχή του λογοθεραπευτή στην πρώιμη ανίχνευση και έγκαιρη υποστήριξη είναι ουσιώδης και πολλαπλασιάζει τα οφέλη για το παιδί, το σχολείο, την οικογένεια συμβάλλοντας, επίσης, και στην εξοικονόμηση πόρων.