• Σχόλιο του χρήστη 'Σάκης Γαλιγάλης' | 21 Ιανουαρίου 2011, 11:19

    Επί τέλους μια κίνηση προς τη σωστή κατεύθυνση. Η δυναμικότητα του εκπαιδευτικού συστήματος θα πρέπει να είναι πάντα αντίστοιχη της ζήτησης υπηρεσιών δημόσιας εκπαίδευσης. Όταν είναι μεγαλύτερη, που συμβαίνει να είναι τις τελευταίες 10-ετίες στη χώρα μας, οδηγεί σε υπερβολικές επενδύσεις και λειτουργικά έξοδα. Η σκοπιμότητα ύπαρξης του ΟΣΚ (με 500 άτομα στρογγυλοκαθισμένα στην Αθήνα να ετοιμάζουν έργα μελέτης και κατασκευής σχολικών κτιρίων ανά την Ελλάδα, για τους μαθητές που δεν έχουμε…) πρέπει άμεσα να επανεξετασθεί. Η άσκηση αυτή, δηλαδή του ελέγχου της δυναμικότητας σε σχέση με τη ζήτηση, πρέπει να αποκεντρωθεί π.χ. στις Καλλικρατικές Περιφέρειες και να επαναλαμβάνεται συστηματικά το αργότερο κάθε 5-ετία. Προς Θεού, δεν πρέπει να επιτρέψουμε την υιοθέτηση συντεχνιακών απόψεων των δασκάλων και καθηγητών. Όχι στα τμήματα των π.χ. 17 μαθητών, στο όνομα της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης (με εξαίρεση ορεινά χωριά ή νησιά). Ο Νόμος ορίζει ότι οι τάξεις / τμήματα πρέπει να έχουν το πολύ 35 μαθητές (και όχι 25 ή 30, όπως μνημονεύετε στις κατευθυντήριες γραμμές σας). Ο μέσος πανελλήνιος αριθμός μαθητών ανά τάξη / τμήμα είναι καθοριστικός παράγοντας του κόστους της παρεχόμενης δημόσιας εκπαίδευσης. Το κράτος μας χρεοκόπησε. Χρειαζόμαστε λιγότερους, ικανότερους εκπαιδευτικούς, που να καταβάλουν πολύ μεγαλύτερη προσπάθεια και φυσικά που να αμείβονται και καλύτερα. Μόνο έτσι, εκπαιδευτικοί και παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση θα αναβαθμισθούν και το δημόσιο χρέος ίσως χαλιναγωγηθεί.