• Σχόλιο του χρήστη 'Ε.ΤΖΙΓΚΟΥΝΑΚΗΣ' | 21 Ιανουαρίου 2011, 12:19

    Όσοι υποστηρίζουν την άποψη ότι δεν πρέπει να γίνουν συνενώσεις σχολείων δεν έχουν ιδέα τι γίνεται στην επαρχία. Μπορούν να λειτουργήσουν σωστά τα μικρά τοπικά γυμνάσια με 20-30 μαθητές ; Κι όσοι μιλάνε για μείωση των μαθητών ανα τμήμα γιατί δεν βλέπουν τα εκατοντάδες τμήματα 3-6 μαθητών σ όλη τη χώρα; Εκεί που οι συνθήκες είναι ιδανικές απο πλευράς αριθμού μαθητών, γιατί δεν έχουμε καλύτερη εκπαίδευση ; Η απάντηση είναι απλή. Χρειαζόμαστε σχολεία με πλήρη εξοπλισμό, χωρίς περικοπές μαθημάτων και ελλείψεις σε εργαστήρια και βιβλιοθήκες με καλύτερες συνθήκες διδασκαλίας, ασφάλειας, υγειινής κλπ. Τα τμήματα τώρα στα περισσότερα γυμνάσια είναι περίπου 25-28 μαθητών. Στα εργαστήρια (πληροφορικής και Φ/Χ) χωρίζονται σε τμήματα 12-14 μαθητών. Ο αριθμός των μαθητών ανα τμήμα θα μειωθεί κι άλλο όταν βελτιωθούν οι συνθήκες και αλλάξουν πολλά πράγματα στα σχολεία. Οι συνενώσεις θα λύσουν πολλά προβλήματα: οικονομικά, ασφάλειας, εκπαίδευσης, λειτουργίας γενικότερα, συνεργασίας με τις αρμόδιες υπηρεσίες και τους Δήμους... Αλλά επειδή η ερωτήση αναφέρεται και σε ιδρύσεις σχολείων, θα προσθέσω μια παλιά ιδέα που στην Ελλάδα μας έδωσε τα Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων . Την ιδέα του Δανού συγγραφέα, φιλοσόφου και ποιητή Grundtvig για την δια βίου μάθηση στην οποία βασίστηκαν τα Λαικά Σχολεία της Γερμανίας , Δανίας Σουηδίας, Αυστρίας και αλλού, σχολεία- Γυμνάσια- Ενηλίκων που δεν χορηγούν βέβαια ακαδημαϊκούς τίτλους αλλά παρέχουν εκπαίδευση σε ενήλικες. Ισως μέσα στα πλαίσια του νέου νόμου 3979, μπορέσουν να δημιουργηθούν τέτοια Λαικά Γυμνάσια (Volkshochschule) και να αξιοποιηθεί η υλική υποδομή (διδακτήρια που έχουν κλείσει λόγω έλλειψης μαθητών κλπ) αλλά και ενα ανθρώπινο δυναμικό... Λέω, μήπως.