• Σχόλιο του χρήστη 'Σίλα Λάππα' | 6 Μαΐου 2020, 03:17

    Το μάθημα της Μουσικής Αγωγής συνδυάζει παράλληλα πολλούς τομείς, όπως τη γνωστική ανάπτυξη, την κριτική και αφαιρετική σκέψη, την κιναισθητική δραστηριότητα, τη συναισθηματική, δημιουργική και κοινωνική ανάπτυξη καθώς και την καλλιτεχνική έκφραση, που εμφανίζονται αποκομμένοι μεταξύ τους σε άλλα διδακτικά αντικείμενα. Έτσι επιτρέπει την πολύπλευρη ανάπτυξη και εκπαίδευση του παιδιού, κάτι που δεν μπορεί να γίνει ολοκληρωμένα σε πολυπληθείς τάξεις με μόνο μια ώρα την εβδομάδα. Θεωρώ λοιπόν αναγκαίο και προτείνω να ενισχυθεί το μάθημα της Μουσικής Αγωγής με μία διδακτική ώρα επιπλέον (2 ώρες εβδομαδιαίως στο ωρολόγιο πρόγραμμα ανά τάξη/τμήμα) στο Δημοτικό Σχολείο και το Γυμνάσιο: 1 διδακτική ώρα Μουσική (ως έχει σήμερα, όμως χωρίς την Ωδική και το εργαστήρι της Σχολικής Χορωδίας) + 1 διδακτική ώρα Τραγούδι (όπως υπήρχε παλαιότερα στο πρόγραμμα των σχολείων ως Ωδική): α) ακρόαση και εκμάθηση τραγουδιών και β) βασικών αρχών φωνητικής. Επιπλέον, για τα παιδιά του δημοτικού σχολείου που έχουν μια ιδιαίτερη κλίση στη Μουσική και τη θέληση να ασχοληθούν περισσότερο, πιστεύω πως είναι πολύ σημαντικό και προτείνω (πέρα των παραπάνω 2 ωρών του πρωινού εβδομαδιαίου προγράμματος) να προστεθούν στο ωράριο του ολοήμερου προγράμματος επιπλέον διδακτικές ώρες Μουσικών Συνόλων (φωνητικά, οργανικά και μουσικοκινητικα σύνολα) και ατομικά μαθήματα μουσικών οργάνων στις τάξεις Γ ως ΣΤ, όπου ηλιακά τα παιδιά είναι πλέον πιο ώριμα. Έτσι θα επανέλθει για τους μαθητές των τελευταίων τάξεων του δημοτικού σχολείου ο θεσμός των προπαρασκευαστικών μαθημάτων προετοιμασίας για τα Μουσικά Σχολεία, τα οποία συμβάλλουν καθοριστικά τα τελευταία χρόνια στην ανάπτυξη και την άνθιση του μουσικού και καλλιτεχνικού τοπίου στη χώρα μας.