• Σχόλιο του χρήστη 'Σίλα Λάππα' | 6 Μαΐου 2020, 03:46

    «Εκπαιδευτικοί και μέλη Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π., οι οποίοι προσλαμβάνονται στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ως προσωρινοί αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία ή αναλαμβάνουν υπηρεσία και στη συνέχεια παραιτούνται, αποκλείονται από τις προσλήψεις κατά το σχολικό έτος που διανύεται κατά την ανακοίνωση της πρόσληψης, καθώς και κατά το επόμενο σχολικό έτος». Διαφωνώ κάθετα με τον αποκλεισμό αναπληρωτών κ ωρομίσθιων εκπαιδευτικών σε περίπτωση άρνησης ή παραίτησης για 2 συνεχόμενα σχολικά έτη, καθώς έχει τιμωρητικό χαρακτήρα. Γιατί όμως άραγε; Επειδή αντιμετωπίζει τη διαδικασία ανεύθυνα; Η ανεθυνότητα προκύπτει μάλλον από αλλού. Η διαδικασία πρόσληψής μας είναι ήδη ψυχοφθόρα όταν κάθε Σεπτέμβρη περιμένεις να γίνει η πρόσληψη, αλλά δεν ξέρεις πότε ακριβώς, και περιμένεις για να δεις ότι τελικά δεν είναι το όνομά σου σε αυτή την φάση προσλήψεων και μετά περιμένεις την επόμενη, και ανάλογα με τη θέση σου στον πίνακα, αυτό μπορεί να διαρκέσει, 2, 3 4 ή και πολλούς μήνες κατά τους οποίους δεν ξέρεις τι να πράξεις με τη ζωή σου. Καθώς εάν δε βρεις κάποια άλλη δουλειά, η επιβίωση καθίσταται δύσκολη έως αδύνατη, και εάν βρεις είσαι αναγκασμένος να την εγκαταλείψεις μέσα σε μια νύχτα όταν με το που σε καλέσουν πρέπει μέσα σε δύο μέρες να βρεθείς σε ένα οποιοδήποτε σημείο της χώρας με τα πράγματά σου έτοιμα και έτοιμος να μπεις σε τάξη. Αυτά τα πράγματα είναι πέραν της απλής λογικής. Το άτομο, καθώς και η ικανότητά του να ασχοληθεί με το διδακτικό του έργο, υποτιμάται ολοφάνερα. Κάτι επίσης πάρα πολύ σοβαρό, είναι πως τα τελευταία χρόνια με τις βραχυχρόνιες μισθώσεις σε τουρίστες, σε αρκετές περιοχές της χώρας, και ιδιαίτερα σε μέρη που τα κενά είναι πολλά, όπως τα νησιά, παρατηρείται συχνά το φαινόμενο παραίτησης εξαιτίας της μη εύρεσης στέγης, ή η ταλαιπωρία της συνεχούς αλλαγής σπιτιού, ή η διαμονή σε κατοικίες που μόνο σπίτια δεν είναι. Σε αυτές τις περιπτώσεις ο εκπαιδευτικός ουδεμία ευθύνη φέρει, κι όμως είναι αυτός που θα τιμωρηθεί με την ύπαρξη του διετούς αποκλεισμού εάν αφήσει τη θέση του. Σε όλα αυτά εάν προσθέσουμε και τον παράγοντα οικογένεια, ο βαθμός δυσκολίας αυξάνεται ακόμη περισσότερο. Σκοπός θα πρέπει να είναι η κατανόηση και η διευκόλυνση των εκπαιδευτικών που καλύπτουν χρόνια κενά στην εκπαιδευση και όχι η προσθήκη επιπλέον δυσκολιών.